Neformaliojo ir savaiminio mokymosi pasiekimų įvertinimo procedūros kokybiniai parametrai
Date | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2009 | 6 | 117 | 140 |
Šiame straipsnyje aprašomas laipsniškas savaiminio ir neformaliojo mokymosi pripažinimo Europoje procesas. Nors diskusija apie tai, kaip nustatyti, vertinti ir pripažinti ne formaliosiose švietimo institucijose įgytus mokymosi pasiekimus tęsiasi, šiuo metu daugelyje šalių įvairūs bandymai jau virsta tikrove. Ypatingas dėmesys straipsnyje skiriamas mokymosi pripažinimo procesams ir jų palyginimui su formaliojoje švietimo sistemoje taikomais vertinimo bei testavimo būdais. Pagrindinėje straipsnio dalyje aprašoma dabartinė Europos patirtis. Įvardijamos trys svarbiausios šalių grupės: šalys, kuriose mokymosi pripažinimas yra neatsiejama nacionalinės kvalifikacijų sistemos dalis; šalys, kuriose šie pokyčiai yra bandymų ir testavimo lygmenyje; ir šalys, kur mokymosi pripažinimas nėra prioritetinė veiklos sritis. Paskutinėje dalyje kalbama apie tuos iš- šūkius, su kuriais susiduria šį procesą paspartinti norintys socialiniai dalininkai. Straipsnis remiasi „Europos savaiminio ir neformaliojo mokymosi aprašu“. Šis aprašas buvo pradėtas ruošti 2006–2007 m. vykusio išsamaus tyrimo, kurį koordinavo CEDEFOP ir Europos Komisija, eigoje. Apraše1 , kurį užbaigė ECOTEC, pateikiamas dabartinis šioje srityje vykstančių pokyčių vaizdas.
The article introduces evaluation principles of non-formal and informal learning that determine the quality of evaluation, describes stages of the evaluation procedure, differentiates their qualitative parameters and defines their criteria and indicators. It also brings in the discussion that consideration of qualitative parameters for the evaluation of non-formal and informal learning achievements in the system of higher education helps to aim at the accessibility of higher education, individualized studies and a more flexible order of the organization of studies, thus creating conditions that ensure not just the quality of evaluation, but also the quality of higher education.