Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/62192
Type of publication: Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Psichologija / Psychology (S006)
Author(s): Cirtautienė, Lina;Endriulaitienė, Auksė
Title: The influence of psychological factors for leader’s efficiency in global IT companies
Other Title: Psichologinių veiksnių svarba vadovo efektyvumui globaliose IT organizacijose
Is part of: Tarptautinis psichologijos žurnalas: biopsichosocialinis požiūris = International journal of psychology: a biopsychosocial approach. Kaunas : Vytauto Didžiojo universitetas, 2018, Nr. 22
Extent: p. 113-133
Date: 2018
Keywords: IT lyderystė;Globali lyderystė;Informacinių technologijų sektorius;Efektyvus vadovavimas;IT leadership;Global information technology;Critical competencies;IT leadership effectiveness
Abstract: Problema. Kintama verslo aplinka, specifinis informacinių technologijų sektorius, dideli lūkesčiai IT sprendimams reikalauja kitokio vadovavimo. Tarptautinėje organizacijoje vadovo technologinės, organizacinės, socialinės ir emocinės kompetencijos tapo vienodai svarbios. Tačiau esami tyrimai taptautiniam efektyviam vadovavimui svarbius veiksnius pristato segmentiškai. Neaišku, kokie psichologiniai veiksniai siejasi su vadovų veiklos efektyvumu tarptautinėje ir regioninėje IT organizacijoje. Tikslas – išanalizuoti literatūroje pateikiamus tyrimų rezultatus, kokie psichologiniai veiksniai yra svarbūs vadovų veiklos efektyvumui tarptautinėse IT organizacijose. Metodas. Sisteminė literatūros analizė. Psichologiniai veiksniai reikšmingi efektyviai IT lyderystei pateikti pagal trijų lygių (bruožai, savybės, gebėjimai) ir keturių dimensijų (tarpkultūriniai, tarpasmeniniai, globalaus verslo, globalios organizacijos) kompetencijų modelį (Kim ir McLean, 2015). Rezultatai ir išvados. Rezultatai parodė, kad vadovavimo efektyvumui svarbiausi veiksniai susiję su adaptacija prie kultūrinės aplinkos. Asmenybės bruožai (ekstraversija, saviveiksmingumas ir atvirumas patirčiai), savybės (pasitikėjimas savimi, saviveiksmingumas, globali mąstysena ir motyvacija) ir gebėjimai (bendravimo įgūdžiai, lyderystės stilius ir patirtis) pritaikomi reaguojant į pakitusią organizacinę aplinką ir susiję su vadovavimo efektyvumu. Socialinių kompetencijų (IQ, EQ ir CQ) reikšmė skirtinga tarptautinių ir regioninių organizacijų vadovams. Tinkamos ugdomosios intervencijos gali prisidėti didinant vadovų efektyvumą globalioje aplinkoje. Straipsnyje pateikiamos ugdymo gairės IT vadovams, susiję su asmenybės bruožų svarbių veiklos efektyvumui stiprinimu; bendravimo įgūdžių ugdymu; prisitaikymu prie kultūrinių skirtumų; pasitikėjimo ir motyvacijos skatinimu; [...]
Changing business environments require a different leadership. Global information technology (IT) leaders must demonstrate in-depth competencies in technology and business as well as softer interpersonal skills. Studies provide disputed evidence regarding the psychological factors that contribute to a leader’s efficiency. This study analyses what the most important competencies for effective IT leadership in local and global IT organisations are. An integrative literature review was used to examine and summarise previous research in global IT literature. The competencies’ framework, containing three levels (core traits, personal character, and ability) and four dimensions (intercultural, interpersonal, global, and global organisational) (Kim & McLean, 2015), was chosen to examine psychological factors that contribute to IT leadership effectiveness. The results show that features related to adaptation of the cultural environment are significant for a global leader. Personality traits (extraversion, awareness, and openness to experience), characteristics (self-esteem, self-efficiency, global mindset, and motivation), and abilities (communication skills, leadership style, and experience), within the organisational context are related to higher leadership efficiency. Local and global leaders differ in the significance of social intelligence (IQ, EQ, and CQ). Sufficient educational interventions can improve an individual’s effectiveness regarding global leadership challenges. This study discovers guidelines for development and education of IT leaders which include strengthening personality traits related to performance, utilising communication gaps, leveraging cultural differences, promoting trust and motivation, fostering leadership roles and attitudes, composing teams based on teamwork and task work, and modelling and practising other critical competencies for global leadership through cross-training
Internet: https://doi.org/10.7220/2345-024X.22.6
https://www.vdu.lt/cris/bitstream/20.500.12259/62192/1/ISSN2345-024X_2018_V_22.PG_113-133.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12259/62192
https://doi.org/10.7220/2345-024X.22.6
Affiliation(s): Psichologijos katedra
Socialinių mokslų fakultetas
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:International Journal of Psychology: A Biopsychosocial Approach / Tarptautinis psichologijos žurnalas: biopsichosocialinis požiūris 2018, [vol.] 22
Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml10.3 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record

Page view(s)

68
checked on Aug 18, 2019

Download(s)

86
checked on Aug 18, 2019

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.