Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/61987
Type of publication: Straipsnis Clarivate Analytics Web of Science ar/ir Scopus / Article in Clarivate Analytics Web of Science or / and Scopus (S1)
Field of Science: Edukologija / Educology (S007)
Author(s): Šetkus, Benediktas
Title: Contemporary history textbooks in Lithuania: the case of innovations
Other Title: Šiuolaikiniai istorijos vadovėliai Lietuvoje: keletas inovacijų
Is part of: Istorija : mokslo darbai. Vilnius : Lietuvos edukologijos universitetas, 2016, t. 103, nr. 3
Extent: p. 107-128
Date: 2016
Keywords: Istorija;Vadovėlis;Inovacija;Mokymas;Lietuva;Mokykla;History;Textbook;Innovation;Teaching;Lithuania;School
Abstract: Išanalizavus penkių leidyklų – Šviesa, Briedis, Kronta, Tyto alba ir Elektroninės leidybos namai – 1992–2011 m. išleistus istorijos vadovėlius, nustatytos ir straipsnyje įvardytos septynios didžiausios inovacijos. Viena pirmutinių inovacijų yra ta, kad istorijos vadovėliuose po 1997 m. pradėta pateikti daug rūšių istorijos šaltinių. Todėl vadovėliuose gerokai sumažėjo autorinio teksto apimtys. Pirminiams ir antriniams istorijos šaltiniams analizuoti yra pateikta daug užduočių, kuriomis siekiama skatinti mokinius savarankiškai tyrinėti istoriją ir kartu stiprinti jų domėjimąsi istorija. Daugiau dėmesio yra skiriama kasdieniam žmonių gyvenimui ir tai daroma dviem būdais. Leidyklų Kronta ir Šviesa išleistuose vadovėliuose kasdienybės istorijai yra skirtos atskiros temos apie skirtingus istorijos laikotarpius, pvz., senovės Romoje, viduramžių Europoje ar sovietinėje Lietuvoje. Kasdienybės istoriją atspindintys šaltiniai yra pateikti politinės ir ekonominės istorijos temų kontekste. Leidyklos Briedis vadovėliuose kasdienybės istorija dažniausiai yra pateikta kaip papildomos temos, aprėpiančios šiuos kasdienybės istorijos aspektus: būstą, maistą, rūbus, sveikatą ir higieną, gyventojų lūkesčius, vaikų darbą ir vardus, matavimo vienetus, pinigus ir transportą. Vadovėlių autoriai siekia glaudžiau integruoti pasaulio ir Lietuvos istoriją, parodydami Lietuvos užsienio politikos, ekonomikos, kultūros sąsajas su kitomis valstybėmis, pateikdami faktų apie lietuvių dalyvavimą kitų valstybių įvykiuose. Istorijos vadovėliuose daugiau dėmesio skiriama lokaliajai istorijai. Pateikiama daugiau istorijos šaltinių apie įvykius ne didžiuosiuose Lietuvos miestuose, bet šalies regionuose, taip pat užduočių, skatinančių mokinius dažniau naudotis mokinių gyvenamosios vietovės šaltiniais.[...]
The article analyses recent innovations in Lithuanian history textbooks. Since 1990, when Lithuania regained its independence, history textbooks with new innovative approaches and content have been published. The author of this study uses the content analysis method to summarise the innovations, which are presented in the history textbooks of five publishing houses: Šviesa, Briedis, Kronta, Tyto alba and Elektroninės leidybos namai. To that end, the author examined 20 history textbooks and distinguished seven most prominent innovations
Internet: http://dx.doi.org/10.15823/istorija.2016.07
https://www.vdu.lt/cris/bitstream/20.500.12259/61987/1/ISSN2029-7181_2016_V_103.N_3.PG_107-128.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12259/61987
http://dx.doi.org/10.15823/istorija.2016.07
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Švietimo akademija
Appears in Collections:Istorija 2016, t. 103, nr. 3
Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml8.23 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record

Page view(s)

12
checked on Aug 18, 2019

Download(s)

4
checked on Aug 18, 2019

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.