Lietuvos edukologijos universiteto kūno kultūros specialybės studentų judėjimo gebėjimai ir fizinis aktyvumas
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT | ||
LT | ||
Virbalienė, Gryta | LT |
Date | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2017 | 2 | 16 | 22 |
Išskirtinis Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) kūno kultūros specialybės studentų studijų požymis yra tas, kad studijų turinį sudaro didelė dalis įvairių sporto šakų judesių ir veiksmų mokymas. Šio ugdomojo proceso metu suteikiamos ne tik įvairių sporto šakų teorinės žinios, bet kartu vyksta kiekvienai sporto šakai būdingas aktyvus sportinis judėjimas. Pastovus sportinių gebėjimų pedagoginis vertinimas pagal specialius testus suteikia objektyvią informaciją apie studijų programų veiksmingumą. Tyrimo tikslas – nustatyti LEU II kurso kūno kultūros specialybės studentų judėjimo gebėjimus ir fizinį aktyvumą. Tiriamieji. LEU II kurso kūno kultūros specialybės studentai (N = 62), merginos (n = 17), vaikinai (n = 45). Taikyti tyrimo metodai: 1. Anketinė apklausa. 2. Antropometrija. 3. Pedagoginis testavimas. 4. Tenzodinamometrija. 5. Matematinė statistika. Nustatyti studentų judėjimo gebėjimai: merginų šuolis į tolį iš vietos – 2,06 ± 0,04 m, trišuolis iš vietos – 5,82 ± 0,10 m, 30 m bėgimas įsibėgėjus – 4,34 ± 0,05 s, 30 m bėgimas iš pirmo žingsnio – 5,10 ± 0,06 s, 800 m bėgimas – 3,04 ± 0,04 min., krosas (1000 m) – 3,35 ± 0,24 min., sėstis ir siekti testas – 16,79 ± 2,40 cm, 100 m bėgimas – 15,33 ± 0,99 s; vaikinų šuolis į tolį iš vietos – 2,54 ± 0,03 m., trišuolio iš vietos – 7,19 ± 0,09 m, 30 m bėgimas įsibėgėjus – 3,73 ± 0,03 s, 30 m bėgimas iš pirmo žingsnio – 4,45 ± 0,03 s. 1 500 m bėgimas – 5,10 ± 0,15 min, krosas (3 000 m) – 9,50 ± 0,48 min., sėstis ir siekti – 9,11 ± 1,42 cm, 100 m bėgimas – 13,14 ± 0,80 s. Tenzodinamometrijos metodu nustatyti tiriamųjų vidutiniški kūno judėjimo greičio, šuolio aukščio, atsispyrimo trukmės rezultatai. Kūno kultūros specialybės studentų fizinis aktyvumas yra didelis. [...]
Exceptional feature of the Physical Education study program in Lithuanian University of Educational Sciences (LUES) is teaching of a multitude of various sports movements and actions. During this educational process, students receive teaching of active sport motions of each sport in line with the theoretical knowledge. Permanent educational evaluation of sport skills basing on special tests provides objective information about effectiveness of the study program. The aim of the work was to establish sport skills and physical activeness of the second year Physical Education students of Lithuanian University of Educational Sciences. The investigated subjects were the second year Physical Education students of Lithuanian University of Educational Sciences (n = 62): female (n = 17) and male (n = 45). The applied research methods: 1. Questionnaire. 2. Anthropometry. 3. Fitness testing. 4. Tenzodynamometry. 5. Mathematical statistics. Fitness testing: the following motor skills of the students were established: female students: standing long jump – 2.06 ± 0.04 m, standing triple jump – 5.82 ± 0.10 m, 30 m running at run-up – 4.34 ± 0.05 s, 30 m running at the first stride – 5.10 ± 0.06 s, 800 m running – 3.04 ± 0.04 min, cross-country running (1 000 m) – 3.35 ± 0.24 min, sit-and-reach – 16.79 ± 2.40 cm, 100 m running – 15.33 ± 0.99 s; male students: standing long jump – 2.54 ± 0.03 m, standing triple jump – 7.19 ± 0.09 m, 30 m running at run-up – 3.73 ± 0.03 s, 30 m running at the first stride – 4.45 ± 0.03 s, 1500 m running – 5.10 ± 0.15 min, cross-country running (3 000 m) – 9.50 ± 0.48 min, sit-and-reach – 9.11 ± 1.42 cm, 100 m running – 13.14 ± 0.80 s. [...]