Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/61320
Type of publication: Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Filosofija / Philosophy (H001)
Author(s): Galvanauskienė, Laura
Title: Two notions of vulnerable and intensely affected body: Gilles Deleuze and Alphonso Lingis
Other Title: Dvi jautraus ir pažeidžiamo kūno sampratos: Gilles’is Deleuze’as ir Alphonsas Lingis
Is part of: Žmogus ir žodis : mokslo darbai. Filosofija. Vilnius : Lietuvos edukologijos universiteto leidykla., 2017, T. 19, nr. 4
Extent: p. 44-66
Date: 2017
Keywords: Baconas;Kūnas;Figūra;Pojūtis;Fenomenologija;Patirtis;Žiaurumas;Bacon;Body;Figure;Sensation;Phenomenology;Experience;Violence
Abstract: Straipsnyje analizuojamos dvi prieigos prie Francio Bacono tapybos. Tiek Gilles’io Deleuze’o filosofijai, tiek Alphonso Lingio postfenomenologijai būdingos jautraus kūno, pojūčio ir afekto sąvokos, o jų probleminis statusas geriausiai išryškėja būtent per jų santykį su Bacono tapyba, kuri kaip savo pagrindinį objektą pateikia pažeidžiamo ir intensyviai afektuojamo kūno realybę. Straipsnyje koncentruojamasi į klausimą, kuris inicijavo abu tyrimus. Kas iš tiesų lemia Bacono paveikslų paveikumą: linijos ir spalvos prievartingumas, paneigiantis figūratyvumo faktorių Bacono tapyboje (Deleuze’as) ar, priešingai, paties gyvenimo žiaurumas, patvirtinantis reprezentacijos reikšmę (Lingis)? Straipsnyje teigiama, kad tokias skirtingas interpretacijas lemia skirtinga patirties samprata. Lingis akcentuoja aktualią patirtį, tai leidžia pagrįsti kūrybos, asmeninės kūrėjo patirties ir gyvenamojo pasaulio ryšį. Deleuze’as kalba apie virtualią patirtį, beasmenį gyvenimą, kūną be organų ir naujų perspektyvų kūrimą
Two different approaches towards Francis Bacon’s painting are analysed in the article: postmodern and phenomenological. The problematic and multiple status of such concepts as sensitive body, intensive sensation and the affect common for both Gilles Deleuze’s and Alphonso Lingis’ philosophy become most visible in regard to Bacon’s painting that displays the reality of the vulnerable and intensely affected body as his main subject. The article follows the main intrigue which inspires their studies, i.e. the article aims to explain what determines the suggestibility of Bacon’s canvas: is there the violence of line and colour, which negates the role of figuration (Deleuze) or the violence of life, that on the contrary, affirms representation (Lingis)? The author maintains that such different interpretations are determined by different notions of experience. Lingis emphasizes actual experience which allows to find the link between creation, lived body and life world, while Deleuze stresses virtual experience, impersonal life, body without organs and creation of new perspectives
Internet: https://www.vdu.lt/cris/bitstream/20.500.12259/61320/1/ISSN1822-7805_2017_T_19_N_4.PG_44-66.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12259/61320
http://dx.doi.org/10.15823/zz.2017.16
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Švietimo akademija
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications
Žmogus ir žodis / Man and the Word, 2017, t. 19, nr. 4: Filosofija

Files in This Item:
marc.xml7.91 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats

Page view(s)

64
checked on Mar 30, 2020

Download(s)

262
checked on Mar 30, 2020

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.