Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/61182
Type of publication: Straipsnis / Article
Author(s): Pilelienė, Lina;Grigaliūnaitė, Viktorija
Title: Gender-induced differences while choosing cosmetics for men: a case of Lithuania
Other Title: Lyčių nulemti skirtumai, renkantis vyrams skirtą kosmetiką: Lietuvos atvejis
Is part of: Organizacijų vadyba: sisteminiai tyrimai, 2018, nr. 80, p. 101-114
Date: 2018
Keywords: Choice behaviour;Cosmetics;Gender differences;Market segmentation;Kosmetikos priemonės;Pasirinkimo elgsena;Rinkos segmentavimas;Lyčių skirtumai
Abstract: The paper discusses peculiarities of gender-induced differences in consumer choice behaviour. The problem solved in the paper is addressed as: what are gender-induced differences in the consumer’s decision while choosing cosmetics for men? The patterns of consumer behaviour while choosing cosmetics for men are determined by applying qualitative and quantitative research methods.
Straipsnyje nagrinėjama skirtingų lyčių atstovų elgsena renkantis produktą. Nagrinėjama problema – kokie lyties nulemti skirtumai išryškėja vartotojui priimant sprendimą, renkantis vyrams skirtą kosmetiką? Siekiant nustatyti skirtingų lyčių vartotojų elgsenos ypatumus, renkantis kosmetikos priemones, taikomi kokybiniai ir kiekybiniai tyrimo metodai.
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/61182
https://doi.org/10.1515/mosr-2018-0016
Appears in Collections:Organizacijų vadyba: sisteminiai tyrimai / Management of Organizations: Systematic Research 2018, nr. 80

Files in This Item:
Show full item record

Page view(s)

64
checked on Aug 17, 2019

Download(s)

34
checked on Aug 17, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.