A Desperate call for process and post-process approach in Lithuanian ESL classrooms
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT |
Date | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2018 | 13 | 216 | 231 |
Moderniosios technologijos sparčiai keičia tarpusavio bendravimą bendravimu raštu. Ryškiai padidėjęs dalyvavimas tinklaraščiuose ir kitose socialinės žiniasklaidos formose bei galimybė dirbti iš namų arba mokytis nuotoliniu būdu reikalauja puikių akademinio rašymo įgūdžių. Kadangi Lietuvoje rašinius mokoma rašyti „produkto“ metodu (product approach) t. y. siekiant tobulo rezultato vienu bandymu, yra būtina tobulinti studentų kūrybiškumą, saviraišką, savarankiškumą ir kritinio mąstymo įgūdžius kuriuos kaip tik skatina procesinio ir poprocesinio rašymo metodai. Produkto, procesinio, ir poprocesinio rašymo metodų apžvalga rodo, kad antrosios kalbos besimokantieji studentai turi akivaizdžių pranašumų akademinio rašymo srityje palyginti su mokiniais, kurie mokomi pagal produkto metodą. Lietuvoje rašymas anglų kalbos pamokose yra apleistas dėl kelių priežasčių, tačiau akademinio rašymo poreikis šiuolaikiniame pasaulyje tik didėja. Procesinio ir poprocesinio rašymo metodai yra būtini Lietuvos mokyklose ir universitetuose.
Technology has altered communication style from face to face to written communication. An increased participation in chats, blogs, and other forms of social media along with a growing trend to work from home or to study on-line has increased the need to perfect academic written communication. Lithuanian students who have been trained in product approach are in desperate need to enhance skills in creativity, selfexpression, independence and criticality, skills that can be taught through a process or a post-process approach to writing. An overview of product, process, and post-process approach suggests that second language learners trained in process or post-process approach display significant advantages in academic writing compared to students trained in product approach. Writing has been neglected as a skill for several reasons in Lithuanian English classrooms, yet the demand for academic writing in today’s world is increasing in accelerated speed. Process and post-process approach provides necessary skills that have been highly neglected in ESL teaching in Lithuanian schools and universities.
Online ISSN 2335-2027