Geležinkelio transporto keliamo triukšmo taršos vertinimas Kaune
Date |
---|
2015 |
Transportas yra vienas iš pagrindinių triukšmo šaltinių, labiausiai teršiančių aplinką. Viena iš pagrindinių transporto rūšių yra geležinkelio transportas, kuris prisideda prie bendro triukšmo lygio. Siekiant įvertinti traukinių keliamo triukšmo svarbą aplinkai ir žmonių sveikatai, šiame darbe nustatomas skirtingos paskirties geležinkelio transporto keliamas triukšmo lygis. Darbo tikslas - nustatyti geležinkelio transporto keliamo triukšmo lygį Kauno mieste, įvertinant skirtingų traukinių rūšis ir želdinių juostų apsaugos nuo triukšmo taršos funkciją. Traukinių keliamo triukšmo taršos matavimai atlikti naudojant nešiojamą triukšmo matuoklį-analizatorių „Bruel & Kjaer“ 2250. Triukšmo matavimams buvo parinktos 6 vietos, atsižvelgiant į skirtingą želdinių juostos plotį tarp geležinkelio ir matavimo vietos. Įvertintos keleivinių elektrinių, keleivinių dyzelinių ir krovinių dyzelinių traukinių rūšys. Atlikus matavimus, nustatyta, kad didžiausias triukšmo lygis yra šalia traukinių važiuojamosios dalies. Dyzeliniai krovininiai traukiniai sukėlė 82,24 dBA triukšmą, dyzeliniai keleiviniai – 73,87 dBA, elektriniai keleiviniai – 69,29 dBA. Tolstant nuo triukšmo šaltinio ir esant 20 m želdinių juostai, visų traukinių rūšių keliamas triukšmo lygis sumažėjo. Didžiausias triukšmo taršos sumažėjimas nustatytas esant 40 m želdinių juostai: dyzeliniai krovininiai kėlė 56,64 dBA, dyzeliniai keleiviniai – 55,02 dBA, o elektriniai keleiviniai – 56,06 dBA triukšmo lygį.