Sexual education programs and their application to the spread of destructive social problems in the society
Date | Volume | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2006 | 12 | 19 | 37 |
Visuomenėje atsirandantys ir įsigalintys reiškiniai - ne tik socialinio ir ekonominio gyvenimo pasekmė, jie priklauso nuo visuomenės auklėjimo būklės, ypač nuo ugdymo institucijose (mokyklose) vykdomų seksualinio švietimo ir auklėjimo programų. Lietuvoje, atkūrus nepriklausomybę (1990 m.), vis labiau įsigali tokie destruktyvūs socialiniai reiškiniai, kaip vis labiau plintantis palaidas ikisantuokinis gyvenimas, bandymas pakeisti santuoką kohabitacija, ankstyvų seksualinių sueičių kultivavimas, teikiantis piktdžiugišką pasitenkinimą. Tokių destrukcijų pasekmės Lietuvoje akivaizdžios: per dešimt metų metinis santuokų skaičius sumažėjo du kartus, vaikų, gimusių ne santuokoje, skaičius išaugo keturis kartus, „tvirtai" pereita prie ribotos reprodukcijos. Visuomenėje įsigali ir kiti destruktyvūs socialiniai reiškiniai, kuriuos nuolatos remia masinė komunikacija ir pramogų industrija: legalizuoti lošimo namai, naktinės diskotekos su vyrų ir moterų striptizų šou, saugaus sekso, t.y. seksualinių santykių su prezervatyvais, propagavimas. Tuo tarpu ugdymo institucijose dorovinis auklėjimas, ypač tokia jo forma kaip seksualinis švietimas, tampa tiesiog neįmanomas. Tada tėvus ir pedagogus, kaip auklėtojus iš prigimties ir pašaukimo nejučia keičia kiti subjektai: TV ir radijo žurnalistai, įvairių šou programų vedėjai, diskotekų bei kitų masinių renginių šou programų vedėjai, kiemo ir gatvės „herojai", netgi šešėlinio narkotikų biznio ar prostitucijos tinklo atstovai. Iki šiolei Lietuva neturi aiškiai suformuluoto valstybinio požiūrio, ką daryti, kokių priemonių imtis, kad būtų efektyviai vykdoma šeimos ir santuokos politika, kad auklėjimas, įskaitant seksualinį, taptų efektyvesnis...
The article is dedicated to the educational reality and theoretical urgency of this area. This article broadly analyzes the urgent problem: evaluation of the USA experience of "Comprehensive Sex Education" and other pedagogic (etiologic) approaches are postulated. It is stated that more social control from government and non-government organizations is needed. It is necessary to apply other educational programs orientated towards cultivating high spirituality and chastity at schools. The problem under discussion is presented in wider social economic context (not only Lithuanian). This kind of phenomenon has a tendency to spread out as social tectonic wave, and its neutralization, similar to prevention of terrorism, gains a global character. What is important in education in Lithuania is important to the most of European and other countries as well.