Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/47293
Type of publication: research article
Type of publication (PDB): Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Edukologija / Education (S007)
Author(s): Bendaravičienė, Rita
Title: Developing a pattern of performance appraisal for higher education institutions in Lithuania
Is part of: Jaunųjų mokslininkų darbai = Journal of Young Scientists. Šiauliai : Šiaulių universiteto leidykla, 2010, Nr. 1(26), priedas [elektroninis išteklius]
Extent: p. 28-35
Date: 2010
Note: Prie žurnalo yra priedas - CD
Keywords: Performance appraisal;Higher education institution;Academic and administrative staff
ISBN: 9786094300202
Abstract: Konkurencija, sumažintas valstybės finansavimas, nuosavybės formos pasikeitimas ir kiti iššūkiai, su kuriais susiduria Lietuvos aukštojo mokslo institucijos (AMI), - tikriausiai dar niekada anksčiau efektyvus žmogiškųjų išteklių valdymas nebuvo toks svarbus. Straipsnyje tiriamas Lietuvos aukštojo mokslo institucijų veiklos vertinimo status quo. Ypatingas dėmesys kreipiamas į vertinimo proceso tikslus, kriterijus, ir kitus esminius veiklos principus, parodant pagrindines problemas ir trūkumus, kuriuos reikia taisyti. Pateikiama trumpa geros praktikos AMI atvejo analizė. Straipsnyje pateikiami tyrimo, atlikto vienoje Lietuvos aukštojo mokslo institucijoje, rezultatai, ypač atsižvelgiant į tai, kaip darbuotojai suvokia ir ko tikisi iš formalios veiklos vertinimo sistemos. Tyrimas atskleidė, kad vertinant akademinį personalą vyrauja vadybininko požiūris, o ne tinkamumo pozicijai vertinimas, ir tiktai keliose institucijose pastebėti pirmi veiklos vertinimo požymiai. Tai akivaizdžiai nemotyvuoja AMI darbuotojų ir neprisideda prie kokybės užtikrinimo ir efektyvaus personalo valdymo, kas yra aukščiausios svarbos dalykas vykstant šiai aukštojo mokslo reformai. Darbuotojai pripažįsta veiklos vertinimo sistemos privalumus, nors jie jaučia, kad jos įvedimas sukels tam tikrą emocinį spaudimą. Tyrimo duomenys panaudoti kuriant tinkamiausią ir efektyviausią veiklos vertinimo modelį, skirtą Lietuvos AMI ir apibrėžiant jo esmines charakteristikas
The paper explores the status quo of performance appraisal in Lithuanian higher education institutions (HEIs) with particular emphasis on purpose, criteria and other key operating principles of the appraisal process pointing out main problem issues and disadvantages that should be bridged over. A brief case analysis of good practice of performance appraisal at HEI is provided. The article presents results of research carried out to at one Lithuanian HEI with the focus on employees perceptions and expectations towards formal performance appraisal system. These data are used to develop a pattern of most appropriate and effective performance appraisal system for HEIs in Lithuania and to define essential characteristics it should possess
Internet: http://archive.minfolit.lt/arch/25001/25372.pdf
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml10.07 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

74
checked on May 1, 2021

Download(s)

8
checked on May 1, 2021

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.