Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/36819
Type of publication: research article
Type of publication (PDB): Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Ekonomika / Economics (S004)
Author(s): Medikienė, Monika;Dapkus, Mindaugas;Maditinos, Dimitrios
Title: Consumer confidence linkages among European Union countries: cluster analysis
Other Title: Vartotojų ekonominių lūkesčių ryšiai tarp Europos Sąjungos valstybių: klasterinė analizė
Is part of: Taikomoji ekonomika: sisteminiai tyrimai = Applied economics: systematic research. Kaunas : Vytauto Didžiojo universitetas, 2018, T. 12, nr. 1
Extent: p. 27-50
Date: 2018
Note: ISSN 2335-8742 (Online). Projektas „Periodinių mokslo leidinių leidyba ir koordinavimas“ kodas Nr. 09.3.3-ESFA-V-711-01-0004
Keywords: Vartotojų ekonominiai lūkesčiai;Klasterinė analizė;Socioekonominė elgsena;Consumer expectations;Determinants of consumer confidence;Cluster analysis;Socio-economic behaviour
Abstract: Straipsniu siekiama atskleisti ES valstybių tarpusavio ryšius vartotojų ekonominių lūkesčių srityje, taikant klasterinės analizės metodą. Nustatant šalių klasterius vartotojų ekonominių lūkesčių atžvilgiu siekiama atskleisti šalių grupes, kurių vartotojams būdinga panaši socioekonominė elgsena. Tyrimo rezultatai parodė, kad Šiaurės Europos ES šalių atveju ir beveik visų Vakarų Europos ES šalių atveju (išskyrus Nyderlandus ir Liuksemburgą), vartotojų ekonominių lūkesčių struktūros panašumai ES šalyse skatina klasterių formavimąsi pagal atitinkamą Europos geografinę šalių klasifikaciją. Rezultatai taip pat parodė, kad Pietų bei Vidurio ir Rytų ES valstybių ekonominių lūkesčių struktūros skirtumai lemia jų pasiskirstymą į skirtingus klasterius ekonominių lūkesčių struktūros atžvilgiu
In this study we aim to reveal consumer confidence linkages among EU countries using hierarchical cluster analysis method. Identifying clusters in terms of consumer confidence structure, we strive to reveal countries with similar consumers’ socio-economic behaviour patterns. Results show that consumer confidence structure similarities define clusters of EU countries, located in the same sub-region of Europe in cases of all Northern Europe countries and almost all Western Europe countries (excluding Netherlands and Luxembourg). We find that Southern and Central-Eastern EU countries don’t have a single socio-economic behaviour pattern, but rather tend to distribute to various clusters in terms of consumer confidence structure
Internet: https://www.vdu.lt/cris/bitstream/20.500.12259/36819/1/ISSN2335-8742_2018_V_12_N_1.PG_27-50.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12259/36819
https://doi.org/10.7220/AESR.2335.8742.2018.12.1.2
Affiliation(s): Ekonomikos ir vadybos fakultetas
Ekonomikos katedra
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Taikomoji ekonomika: sisteminiai tyrimai / Applied Economics: Systematic Research 2018, nr. 12(1)
Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml10.25 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

118
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

87
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.