Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/36783
Type of publication: research article
Type of publication (PDB): Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Psichologija / Psychology (S006)
Author(s): Kovalčikienė, Kristina
Title: Towards the well-being of vocational teachers: the role of personality characteristics
Other Title: Profesijos mokytojų gerovės link: asmenybės charakteristikų reikšmė
Is part of: Tarptautinis psichologijos žurnalas: biopsichosocialinis požiūris = International journal of psychology: a biopsychosocial approach. Kaunas : Vytauto Didžiojo universitetas, 2017, Nr. 21
Extent: p. 9-28
Date: 2017
Note: e-ISSN 2345-024X
Keywords: profesinis identitetas;asmenybės bruožai;profesijos mokytojai;gerovė;professional identity;personality traits;vocational teachers;well-being
Abstract: Problema. Mokymo praktikos sėkmė ir mokytojų gerovė daugiausia priklauso ne tik nuo mokymo turinio, bet ir nuo mokytojų asmenybės ypatumų. Be to, mokytojų suvokimas apie savo profesiją, save ir kitus su ta profesija susijusius žmones lemia ugdymo kokybę. Todėl keliama prielaida, kad mokytojų asmenybės bruožai yra vieni svarbiausių veiksnių, turinčių reikšmę mokytojų profesiniam identitetui, kuris neabejotinai yra mokytojų psichologinės gerovės sąlyga. Tyrimo tikslas – ištirti profesijos pedagogų asmenybės bruožų prognostinę vertę jų profesinio identiteto prognozei Lietuvoje. Tyrimo metodai. Imtį sudarė 346 Lietuvos profesinio mokymo sistemoje dirbantys pedagogai. „Didžiojo penketo“ inventorius (BFI, Benet-Martinez ir John, 1998; John, Donahue ir Kentle, 1991, John, Naumann ir Soto, 2008) buvo naudotas profesijos pedagogų asmenybės bruožams įvertinti. Profesijos mokytojų profesinis identitetas buvo matuojamas naudojant Mokytojų profesinio identiteto klausimyną (Beijaard, Verloop ir Vermunt, 2000). Rezultatai. Profesijos mokytojų profesinį identitetą reikšmingai prognozuoja tokie asmenybės bruožai, kaip sąžiningumas ir atvirumas patyrimui. Taip pat analizuojami profesijos mokytojų profesinio identiteto atskirų komponentų (profesiniai vaidmenys: dalyko ekspertas, didaktikos ekspertas ir pedagogikos ekspertas) sąsajos su asmenybės bruožais. Išvada. Rezultatai patvirtina profesijos mokytojų asmenybės bruožų svarbą jų profesiniam identitetui. Rezultatai gali padėti mokslininkams gilinti supratimą apie mokytojų asmenybės svarbą jų gerovei. Tyrimo rezultatai taip pat gali padėti mokytojams geriau suprasti jų profesinį identitetą
Internet: https://www.vdu.lt/cris/bitstream/20.500.12259/36783/1/ISSN2345-024X_2017_V_21.PG_9-28.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12259/36783
https://doi.org/10.7220/2345-024X.21.1
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Žemės ūkio akademija
Appears in Collections:International Journal of Psychology: A Biopsychosocial Approach / Tarptautinis psichologijos žurnalas: biopsichosocialinis požiūris 2017, [vol.] 21
Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

106
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

87
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.