Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/36665
Type of publication: Straipsnis kituose recenzuojamuose leidiniuose / Article in other peer-reviewed editions (S5)
Field of Science: Edukologija / Education (S007)
Author(s): Shevtshenko, Eduard;Karaulova, Tatyana;Igavens, Maris;Strods, Gunars;Tandzegolskienė, Ilona;Tūtlys, Vidmantas;Seyed, Tavahodi;Kuts, Vladimir
Title: Implementing interdisciplinarity in career guidance for secondary school students in forestry and wood, metal and machinery, agriculture and food sectors of industry
Other Title: Tarpdiscipliškumo diegimas, konsultuojant vidurinių mokyklų moksleivius dėl karjeros miškininkystės ir medienos apdirbimo, metalo apdirbimo, mašinų gamybos, žemės ūkio bei maisto pramonės sektoriuose
Is part of: Holistinis mokymasis = Holistic learning. Kaunas : Vytauto Didžiojo universitetas, 2017, [T.] 3
Extent: p. 53-60
Date: 2018
Note: ISSN 2351-7409 (Online)
Keywords: Karjeros konsultavimas;Moksleiviai;Tarpdiscpliniškumas;Career guidance;Secondary school students;Interdisciplinarity
Abstract: Straipsnyje pristatomi kompetencijų poreikio tyrimo, atlikto miškininkystės bei medienos apdirbimo, metalo apdirbimo, mašinų gamybos ir žemės ūkio bei maisto pramonės sektoriuose Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje, rezultatai. Šiuo tyrimu įgyvendintas Erasmus+ strateginių partnerysčių projektas „Tarpdisciliniškumo diegimas karjeros konsultavimo srityje“. Atliekant kompetencijų poreikio tyrimą, buvo apklausiami įmonių atstovai. Taip buvo siekiama nustatyti konsultuojant dėl karjeros reikšmingus darbo procesus bei kompetencijas dizaino, gamybos technologijų ir verslo ekonomikos srityse
The paper presents the findings of the competence needs analysis performed in order to determine the employers’ needs for their staff competencies in design, technology and economics in the sectors of forestry and wood, metal and machinery, agriculture and food industry in Lithuania, Latvia and Estonia. This study was performed as a part of the implementation of the Erasmus+ Strategic Partnership Project “Implementing Interdisciplinarity in Career Counselling”. A survey of company representatives was carried out in order to identify the work processes and the competencies in product design, production technologies and economics that are the most relevant to career guidance
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/36665
https://www.vdu.lt/cris/bitstream/20.500.12259/36665/1/ISSN2351-7409_2017_N_3.PG_53-61.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12259/36665
https://doi.org/10.7220/2351-7409.3.5
Affiliation(s): Edukologijos institutas
Socialinių mokslų fakultetas
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Holistinis mokymasis / Holistic Learning 2017, nr. 3
Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml9.95 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record

Page view(s)

152
checked on Sep 12, 2019

Download(s)

60
checked on Sep 12, 2019

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.