Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/35752
Type of publication: research article
Type of publication (PDB): Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Menotyra / History and theory of arts (H003)
Author(s): Stoškutė, Neringa
Title: Tension between everyday practice and the new museology theory: a case of the National gallery of art in Vilnius
Other Title: Įtampa tarp kasdienės praktikos ir naujosios muzeologijos teorijos: Nacionalinės dailės galerijos Vilniuje atvejis
Is part of: Meno istorija ir kritika = Art history & criticism. Kaunas : Vytauto Didžiojo universitetas, 2017, [T.] 13
Extent: p. 76-87
Date: 2017
Note: Elektroninis ISSN 2335-8769 klaidingas, E-ISSN 1822-4547 teisingas
Keywords: Modernizmas;Naujosios muzeologijos teorija;Nacionalinė dailės galerija Vilniuje;Lietuvos dailė;Sovietinis modernizmas;Soviet modernism;New museology;National Gallery of Art in Vilnius;Lithuanian art
Abstract: Šiame straipsnyje siekiama pristatyti Naujosios muzeologijos teoriją ir aptarti jos pritaikymo galimybes Lietuvos muziejų praktikoje. Iki šiol išsami Naujosios muzeologijos teorija, suformuota XX a. 9 dešimtmetyje ir akcentuojanti kontekstinį meno kūrinių pristatymą bei socialinį muziejų vaidmenį visuomenės kultūriniame gyvenime, Lietuvos muziejininkystėje taikoma mažai, o dailės muziejų ekspozicijų analizė šios teorijos rėmuose taip pat dar neatlikta. Pirmoje straipsnio dalyje pristatoma Naujosios muzeologijos teorija ir istoriografija, kartu su pagrindiniais autoriais, kurių pastangomis susiformavo ir buvo išplėtotas naujas požiūris į muziejaus instituciją. Antroje dalyje aptariami muziejinių kolekcijų eksponavimo principai, įskaitant estetinį, kontekstinį/edukacinį ir baltąjį kubą. Trečioje straipsnio dalyje pristatomos Nacionalinės dailės galerijos (NDG) įkūrimo aplinkybės ir, taikant Naujosios muzeologijos teoriją, analizuojama nuolatinė šio dailės muziejaus ekspozicija, kurioje ignoruojama Naujosios muzeologijos teorija ir nuolatinės kolekcijos pristatymas remiasi modernistiniu sovietiniu diskursu. Taigi, nenuostabu, kad Nacionalinės dailės galerijos nuolatinė ekspozicija susilaukė nemažai kritikos iš įvairių meno ir kultūros atstovų. Tikimasi, kad supažindinimas su Naujosios muzeologijos teorijos pagrindiniais aspektais bei Nacionalinės dailės galerijos nuolatinės ekspozicijos vertinimas padės suformuoti pagrindus naujiems Lietuvos muzeologijos tyrimams
This article aims to present the main aspects of the New Museology theory and discuss the possibilities of its adaptation in Lithuanian museum practice. To date, the New Museology theory, which was formed in the 1980’s and places the emphasis on the contextual presentation of artworks and the social role museums play in public cultural life, is not widely used in Lithuanian museum practice and a comprehensive survey of art museum permanent collection displays has not been carried out in regards to this particular framework. The first part of this article presents the New Museology theory and its historiography, including main authors, who have contributed to the formation and development of the ‘new’ theory. The second part presents an overview of different methods of display, including aesthetic, contextual/educational and white cube models. The third part shows how a recent establishment of the National Gallery of Art (NGA) in Lithuania completely ignored the New Museology theory and was based on the modernist view of art history, made popular in the Soviet period. Thus, it comes as no surprise, that the permanent collection display at the NGA has received a lot of criticism from various cultural and art historians and other academics. It is expected that the presentation of the main aspects of the New Museology theory and an assessment of a permanent collection display at the National Gallery of Art will help inform Lithuanian museum practice and form a basis for further studies in Lithuanian museological research
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/35752
https://doi.org/10.1515/mik-2017-0006
Affiliation(s): Menotyros katedra
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Art History & Criticism / Meno istorija ir kritika 2017, nr. 13
Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

51
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

26
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check

Altmetric


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons