Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/35168
Type of publication: research article
Type of publication (PDB): Straipsnis kituose recenzuojamuose leidiniuose / Article in other peer-reviewed editions (S5)
Field of Science: Edukologija / Education (S007)
Author(s): Rutkienė, Aušra;Tandzegolskienė, Ilona;Tamoliūnė, Giedrė
Title: Work-family conflict: approach of parents’ with children up to twelve years
Other Title: Darbo-šeimos konfliktas: tėvų, auginančių vaikus iki dvylikos metų, požiūrio analizė
Is part of: Holistinis mokymasis = Holistic learning [elektroninis išteklius]. Kaunas, Vilnius : Vytauto Didžiojo universitetas, Versus Aureus, 2016, T. 2
Extent: p. 31-42
Date: 2016
Note: ISSN 2351-7409 (Online). Tęstinio leidinio „Holistinis mokymasis“ leidyba finansuota iš LMT projekto „Jaunų šeimų tėvystės ir karjeros suderinimo modelis“ Nr. MIP-075/2014
Keywords: Profesinė tėvų veikla;Šeimos-darbo derinimas;Įsipareigojimai šeimai;Parents’ professional activity;Family-family conflict;Family responsibilities
Abstract: Šeimoje, auginančioje mažus vaikus, dažnai kyla sunkumų dėl įsipareigojimų šeimai ir darbdaviui nesuderinamumo. Tyrėjai pastebi, kad tai yra kompleksinė situacija, kuri apima ir sutuoktinių tarpusavio santykius šeimoje, ir vaikų poreikių paisymą, ir profesinę tėvų veiklą, ir išorės daromą įtaką šeimos bei profesiniam gyvenimui. Ši situacija vadinama darbo-šeimos konfliktu arba šeimos – darbo konfliktu, kuris gali būti nukreiptas į vieną pusę arba dvikryptis ir kilti dėl įvairių priežasčių. Analizuojant šias kryptis visgi dažniausiai konfliktas įvardinamas kaip darbo-šeimos konfliktas. Pasak Aminah (2008), šis konfliktas turi tris dedamąsias – time-based, strain-based, and behavior-based ir tuo pačiu taip pat priklauso nuo tuo metu esamos situacijos šeimoje (e.g., spouse, parental, elder care, home care, and leisure)
A family experiences many difficulties and misunderstandings while raising children due to the lack of reconciliation between family and work responsibilities. The researchers consider this as a complex situation covering relations of spouses, children needs and parents’ professional activity, when external impact is made on family and professional life. This situation is determined as work-family or family-work conflict which might have certain one-way or two-way tendencies due to diverse reasons. Analysis of those tendencies indicates work-family conflict to be the main one. According to Aminah (2008), this conflict consists of three components (time-based, strain-based, and behaviour-based) and at the same time depends on the specific family situation (e.g., spouse, parental, elder care, home care, and leisure)
Internet: https://www.vdu.lt/cris/bitstream/20.500.12259/35168/1/ISSN2351-7409_2016_N_2.PG_31-41.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12259/35168
Affiliation(s): Edukologijos tyrimų institutas
Socialinių mokslų fakultetas
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Holistinis mokymasis / Holistic Learning 2016, nr. 2
Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml10.01 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

88
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

34
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.