Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/35163
Type of publication: Straipsnis kituose recenzuojamuose leidiniuose / Article in other peer-reviewed editions (S5)
Field of Science: Edukologija / Education (S007)
Author(s): Tandzegolskienė, Ilona;Tamoliūnė, Giedrė;Bortkevičienė, Virginija
Title: Jaunų šeimų tėvystės ir karjeros projektavimo patirtys analizuojant šeimų naratyvus
Other Title: Young parents’ parenting and career design experiences in analysis of family naratives
Is part of: Holistinis mokymasis = Holistic learning [elektroninis išteklius]. Kaunas, Vilnius : Vytauto Didžiojo universitetas, Versus Aureus, 2016, T. 2
Extent: p. 87-104
Date: 2016
Note: ISSN 2351-7409 (Online). Tęstinio leidinio „Holistinis mokymasis“ leidyba finansuota iš LMT projekto „Jaunų šeimų tėvystės ir karjeros suderinimo modelis“ Nr. MIP-075/2014
Keywords: Karjeros projektavimas;Šeimos-karjeros derinimas;Jauni tėvai;Career design;Family-career facilitation;Young parents
Abstract: Straipsnyje pristatomas jaunų tėvų tėvystės ir karjeros suderinimo tyrimas, atskleidžiant derinimo galimybes, glaudžiai susijusias su dualinės ir individualios karjeros projektavimu poroje, karjeros vystymo tendencijomis, bei tėvystės įsisąmoninimu ir vaidmenų pasikeitimu. Rezultatai atskleidžia derinimo galimybių kompleksiškumą, suvokiant jį per individualų, institucinį, socialinį ir valstybinį lygmenis
This article presents young parents‘ parenting and career reconciliation study, revealing capabilities for this process that is closely linked to dual and single career design couples, trends for career development, awareness of parenthood and changing roles. Results demonstrated the complexity of opportunities for perceiving it through individual, institutional, social and state levels
Internet: https://www.vdu.lt/cris/bitstream/20.500.12259/35163/1/ISSN2351-7409_2016_N_2.PG_87-103.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12259/35163
Affiliation(s): Socialinių mokslų fakultetas
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Holistinis mokymasis / Holistic Learning 2016, nr. 2
Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml9.11 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats

Page view(s)

378
checked on Mar 31, 2020

Download(s)

264
checked on Mar 31, 2020

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.