Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/34435
Type of publication: research article
Type of publication (PDB): Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Psichologija / Psychology (S006)
Author(s): Cirtautienė, Lina
Title: Personality traits of teachers in Lithuania: do preschool and comprehensive school educators differ?
Other Title: Lietuvos mokytojų asmenybės bruožai: ar ikimokyklinių ir bendrojo lavinimo mokyklų pedagogai skiriasi?
Is part of: Tarptautinis psichologijos žurnalas: biopsichosocialinis požiūris = International journal of psychology: a biopsychosocial approach. Kaunas : Vytauto Didžiojo universitetas, 2016, [Nr.] 19
Extent: p. 89-104
Date: 2016
Note: e-ISSN 2345-024X
Keywords: Pedagogai;Asmenybės bruožai;Mokytojai;Educators;Personality traits;Teachers
Abstract: Mokyklų administracija kartu su žmogiškųjų išteklių specialistais siekia gerinti mokytojų darbo kokybę. Žinios apie pedagogų asmenybės bruožus padėtų kuriant tinkamiausių kandidatų įdarbinimo ugdymo įstaigoje tvarką, planuojant personalo kvalifikacijos tobulinimo programas. Pedagogų asmenybės bruožai retai analizuojami besivystančiose šalyse. Tyrimo klausimai: Ar yra asmenybės bruožų skirtumų tarp skirtingo amžiaus ir išsilavinimo mokytojų? Ar ikimokyklinių ir bendrojo lavinimo mokyklų pedagogų asmenybės bruožai skiriasi? Tikslas – išanalizuoti Lietuvos mokytojų, dirbančių ikimokyklinėse ir bendrojo lavinimo mokyklose, asmenybės bruožus (drąsa bendraujant (angl. social boldness), įtampa (angl. tension), nerūpestingumas (angl. liveliness), emocinis pastovumas (angl. emotional stability)). Metodai. Tyrime dalyvavo 184 Lietuvos mokytojų, dirbančių ikimokyklinėse ir bendrojo lavinimo mokyklose. Mokytojai savo asmenybės bruožus tokius kaip drąsa bendraujant, įtampa, nerūpestingumas ir emocinis pastovumas įsivertino atsakydami į klausimyno klausimus, paruoštus pagal Ketelo 16 faktorių teoriją (Cattell & Mead, 2008; Cattell & Schuerger, 2003). Rezultatai. Tyrimo rezultatai patvirtino prielaidą, kad yra skirtumų tarp skirtingų amžiaus ir išsilavinimo mokytojų asmenybės bruožų. Drąsai bendraujant buvo reikšmingas mokytojo išsilavinimas – aukštesni drąsos bendraujant rezultatai nustatyti universitetinį išsilavinimą turinčioje tiriamųjų grupėje. Jaunesniems mokytojams būdingi aukštesni nerūpestingumo ir emocinio pastovumo įvertinimai. Emocinis pastovumas skyrėsi tarp ikimokyklinių ir bendrojo lavinimo mokyklų pedagogų, kitų asmenybės bruožų skirtumų nustatyti nepavyko. Išvados. Mokytojų asmenybės bruožai gali būti reikšmingi bendraujant su mokiniais, siekiant suprasti jų poreikius, gebėjimus bei įveikiant ugdymo iššūkius.[...]
HR professionals are challenged to improve teachers’ performance. Knowledge about personality traits might help in developing recruitment systems as well as training programs for school staff. Educators’ traits are rarely researched in developing countries. Research Questions. What are the differences of Lithuanian teachers’ personality traits according to age and education? Do personality traits differ between preschool and comprehensive school educators? Purpose. The goal of this study was to explore some personality traits (Social Boldness; Tension; Liveliness; Emotional Stability) of Lithuanian teachers working in preschools and comprehensive schools. Materials and Methods. 184 Lithuanian teachers working in preschools and comprehensive schools participated in the cross-sectional survey. The traits of Social Boldness, Tension, Liveliness, and Emotional Stability were assessed with the help of self-report questionnaire based on the Cattell 16PF theory (Cattell & Mead, 2008; Cattell & Schuerger, 2003). Results. Social Boldness was significantly associated with teachers’ educational level – higher scores of Social Boldness were identified in the group that holds a university degree. Younger teachers reported higher levels of Liveliness and Emotional Stability. In addition to this, preschool and comprehensive school teachers differed in Emotional Stability, no other personality differences were found. Conclusions. Teachers’ personality traits can affect teacher’s communication with students, their abilities to consider students’ needs and overcome challenges in the classroom. Gained information could be helpful in human resource management and education: enhance teacher selection processes, teachers’ training and professional development, and improve educational outcomes
Internet: https://www.vdu.lt/cris/bitstream/20.500.12259/34435/1/ISSN2345-024X_2016_V_19.PG_89-104.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12259/34435
https://doi.org/10.7220/2345-024X.19.5
Affiliation(s): Socialinių mokslų fakultetas
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:International Journal of Psychology: A Biopsychosocial Approach / Tarptautinis psichologijos žurnalas: biopsichosocialinis požiūris 2016, [vol.] 19
Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

137
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

139
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.