Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/34074
Type of publication: research article
Type of publication (PDB): Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Edukologija / Education (S007)
Author(s): Žukauskienė, Milda
Title: Kineziterapeutų rengimas profesinei veiklai
Is part of: Profesinis rengimas : tyrimai ir realijos = Vocational education: research and reality. Kaunas : Vytauto Didžiojo universitetas, 2010, nr. 19
Extent: p. 224-239
Date: 2010
Keywords: Kineziterapija;Kineziterapeutq veiklos sritys;Kineziterapeutų kompetencijos;Physiotherapy;Physiotherapy practice;Physiotherapy education
Abstract: Visuomenės evoliucija, sveikatos priežiūros sistemos globalizacija, informacinių technologijų revoliucija formuoja naują, holistinį požiūrį į sveikatą. Pabrėžiama ne jau išsivysčiusios ligos gydymo, bet sveikatos išsaugojimo, ligų bei traumų prevencijos ir sveikatinimo svarba. Šiame kontekste svarbus vaidmuo tenka kineziterapeutams, kurių veikla nukreipta ne tik į gydymą, bet ir pacientų/klientų mokymą tausoti sveikatą. Sveikatos priežiūros specialistų kompetencijos ir jų rengimo praktinei veiklai klausimai yra aktualūs visos Europos lygmeniu: diskutuojama apie klinikinio mąstymo ugdymą, specialistų teorinį ir praktinį profesinį rengimą, išryškinamos bendrosios ir specialiosios kompetencijos, aptariami praktinio mokymo modeliai, ieškoma efektyvaus jų naudojimo ir vertinimo būdų. Lietuvoje reabilitacijos specialistų rengimas yra nauja ir iki šiol mokslininkų mažai tyrinėta sritis. Šiame straipsnyje analizuojama skirtingų užsienio šalių patirtis, susijusi su kineziterapeutų veikla ir profesiniu rengimu, pristatomos apibendrintos kineziterapeutų veiklos sritys ir kompetencijos
The society evolution process, globalization of health care system, revolution of informational technologies determines the change of paradigm in health care - from biomédical to social and ecological. This stimulates the formation of the holistic view to human's health. Health promotion and prevention of illness is highlighted. In this context the role of physiotherapist is described as very important since this professional is responsible not only for treatment but also for teaching clients / patients to be responsible for their health. Determination of general and PROEESINIS RENGIMAS: TYRIMAI IR REALIJOS 20 1 0 / 1 9 239 physiotherapy-specific competencies at different stages of professional education and practice is important and discussed over the Europe and the world. The problem is the lack of detailed description and documents on regulation of physiotherapy education and practice in Lithuania. This leads to the indeterminacy of physiotherapy curriculum. The aim of the article was to determine the main parameters of physiotherapy practice and education. The analysis of scientific literature and documentation regarding physiotherapy practice and education was performed
Internet: https://www.vdu.lt/cris/bitstream/20.500.12259/34074/1/ISSN2029-8447_2010_N_19.PG_224_239.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12259/34074
Affiliation(s): Edukologijos tyrimų institutas
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Profesinis rengimas: tyrimai ir realijos 2010, nr. 19
Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

44
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

30
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.