Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/33935
Type of publication: Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Sociologija / Sociology (S005)
Author(s): Imbrasaitė, Jūratė
Title: Ar žiniasklaidos vartojimas skatina dalyvauti politiniuose veiksmuose Lietuvoje?
Other Title: Does mass media influence political participation in Lithuania?
Is part of: Kultūra ir visuomenė : socialinių tyrimų žurnalas = Culture and society : journal of social research. Kaunas; Vilnius : Vytauto Didžiojo universitetas; Versus aureus leidykla, 2016, nr. 7(2)
Extent: p. 11-29
Date: 2016
Note: ISSN 2335-8777 (online)
Keywords: Tradicinės žiniasklaidos priemonės;Internetas;Politiniai veiksmai;Traditional mass media;Internet;Political participation
Abstract: Demokratinėse šalyse žiniasklaida yra tarpininkė tarp visuomenės ir valdžios institucijų. Žiniasklaidos priemonėmis skleidžiama informacija turėtų garantuoti minimalų visuomenės politinių žinių lygį ir užtikrinti prasmingą balsavimą, dalyvavimą organizacijų veikloje ir protesto akcijose. Šio straipsnio tikslas – išsiaiškinti, koks tradicinių žiniasklaidos formų ir naršymo internete poveikis dalyvavimui politiniuose veiksmuose. Išanalizavus Lietuvos gyventojų apklausų duomenis straipsnyje daromos išvados, kad Lietuvos piliečių politinės žinios labiausiai priklauso nuo domėjimosi kriminaliniais įvykiais žiniasklaidoje, lyties ir išsilavinimo. Politinės žinios turi tiesioginį poveikį balsavimui ir pinigų aukojimui, sumažindamos dalyvavimo rinkimuose, pinigų aukojimo ir 2 proc. pajamų mokesčio skyrimo organizacijoms kaštus. Politinės žinios yra tarpinis kintamasis tarp radijo laidų klausymosi dažnumo, dalyvavimo rinkimuose ir pinigų aukojimo
According to the normative theory of democracy, information disseminated by mass media ought to provide a minimal level of political knowledge. The focus of this paper is the impact of the use of traditional mass media and the Internet on political participation. Drawing on the surveys conducted in Lithuania in 2005 and 2010, the paper concludes that the Internet has not caused a radical change in the use of traditional mass media. Political knowledge in Lithuania depends on the level of public interest in criminals, gender and education. Political knowledge is an intervening variable between frequency of listening to the radio programmes and participation in elections as well as being charitable, i. e. donating money
Internet: https://www.vdu.lt/cris/bitstream/20.500.12259/33935/1/ISSN2335-8777_2016_N_7_2.PG_11-29.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12259/33935
https://doi.org/10.7220/2335-8777.7.2.1
Affiliation(s): Socialinių mokslų fakultetas
Sociologijos katedra
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Kultūra ir visuomenė: socialinių tyrimų žurnalas 2016, nr. 7(2)
Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml9.35 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats

Page view(s)

326
checked on Mar 31, 2020

Download(s)

258
checked on Mar 31, 2020

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.