Vaikų psichologinio konsultavimo ir jų santykių su šeimos nariais sąsajos
Date | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2008 | 28(56) | 75 | 89 |
Straipsnyje analizuojamos vaikų, išsiskiriančių agresyviu elgesiu, psichologinio konsultavimo ir jų tarpusavio santykių su šeimos nariais sąsajos. Psichologinio konsultavimo metodika (parengta I. Norgėlienės, 2006) buvo taikoma vaikams, tėvams ir pedagogams. Sudarytos eksperimentinė ir kontrolinė tiriamųjų grupės (po 20 pirmokų). Eksperimentinėje grupėje tris mėnesius buvo vedamas psichologinis konsultavimas, kuriame dalyvavo 20 vaikų, 35 tėvai ir 6 mokytojos. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad psichologinis konsultavimas gerina vaikų santykius su šeimos nariais, vaikų psichologinio konsultavimo veiksmingumas priklauso nuo šeimos struktūros, vaikų auklėjimo stiliaus, taikomų bausmių šeimoje ir nuo šeimos įsitraukimo į psichologinio konsultavimo procesą.
The article analyzes the children with aggressive behavior, their psychological consulting and relations with their parents. Methods of psychological consulting (offered by I. Norgeliene in 2006) were directed to the children, their parents and teachers. Experimental and control groups were formed with 20 first-graders in each. Psychological consulting of the experimental group has been held for three months where 20 children, 35 parents and 6 teachers took part. The results of the research revealed that psychological consulting improves the children’s relations with their family members. The efficiency of the consulting depends on the family structure, the style of education, family punishments and the family’s involvement into the process of psychological consulting.