Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/33703
Type of publication: research article
Type of publication (PDB): Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Menotyra / History and theory of arts (H003)
Author(s): Šatkauskienė, Nomeda
Title: Discovering ourselves and others : images of national identity in contemporary Lithuania drama
Other Title: Tautinio tapatumo įvaizdžiai šiuolaikinėje lietuvių dramoje : atrandant save ir kitus
Is part of: Meno istorija ir kritika = Art history & criticism. Kaunas : Vytauto Didžiojo universiteto leidykla, 2006, [T.] 2 : Teatras ir visuomenė : problemos ir perspektyvos
Extent: p. 55-58
Date: 2006
Keywords: Tautinis tapatumas;Lietuvos drama;Šiuolaikinė;Ironija;Parodija;National identity;Lithuanian drama;Contemporary;Irony;Parody
Abstract: Tautinio tapatumo klausimas sparčiai besikeičiančioje lietuvių visuomenėje yra viena svarbiausių nūdienos problemų. Straipsnyje nagrinėjami kintantys tapatumo įvaizdžiai šiuolaikinėje lietuvių dramoje. Žvelgiant iš istorinės perspektyvos, plačiau aptariamas tautinių vaizdinių formavimasis ir transformacijos šiuolaikinėje dramaturgijoje. Siekiama atsakyti į klausimus, ar tradiciniai tautiniai įvaizdžiai tebėra veiksmingi ir kaip jie transformuojasi, kokiu būdu kuriami nauji, iš kokios perspektyvos šiuolaikinuose dramos kūriniuose žvelgiame į save ir kitus. Tautinių įvaizdžių formavimasis dramoje labai aiškiai atspindi tautinio sąmoningumo raidą Lietuvoje, tad skiriami trys esminiai etapai: 1) pagrindinių tautinių įvaizdžių formavimasis nuo XIX a. pab. iki 1940 m.; 2) įvaizdžių įsitvirtinimas, stereotipizacija (1940–1989 m.); 3) įvaizdžių perkūrimas ir revizija (nuo 1989 m. iki šių dienų). Straipsnyje pateikiamas platesnis stereotipizuotų tautinių įvaizdžių, įprasminančių save ir kitą / svetimą, arsenalas remiantis klasikiniais A. Fromo- Gužučio, V. Krėvės, B. Sruogos, J. Marcinkevičiaus dramos kūriniais. Šių stereotipinių įvaizdžių transformacija šiuolaikinių autorių S. Parulskio, H. Kunčiaus ir M. Ivaškevičiaus dramose įvardijama kaip įvaizdžių perkūrimas pasitelkiant postmodernistines ironijos, pastišo, parodijos galimybes. Kaip vienas originaliausių dramos pavyzdžių pateikiama detalesnė M. Ivaškevičiaus dramos „Madagaskaras“ įvaizdžių analizė. Daroma išvada, kad šiuolaikiniai tautiniai įvaizdžiai, atskleidžiantys save ir kitus, prarasdami ankstesnį romantinį atspalvį, uždarumą ir metaforiškumą, šiuolaikinėje dramoje patiria radikalias transformacijas. [...]
Internet: https://www.vdu.lt/cris/bitstream/20.500.12259/33703/1/ISSN1822-4547_2006_N_2.PG_55-58.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12259/33703
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Art History & Criticism / Meno istorija ir kritika 2006, nr. 2
Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

26
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

20
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.