Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/33698
Type of publication: research article
Type of publication (PDB): Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Menotyra / History and theory of arts (H003)
Author(s): Pabedinskas, Tomas
Title: The theory of performativity : a new context for interpreting contemporary photography
Other Title: Performatyvumo teorija kaip naujas kontekstas šiuolaikinės fotografijos interpretacijai
Is part of: Meno istorija ir kritika = Art history & criticism. Kaunas : Vytauto Didžiojo universiteto leidykla, 2006, [T.] 2 : Teatras ir visuomenė : problemos ir perspektyvos
Extent: p. 76-78
Date: 2006
Keywords: Performatyvumas;Šiuolaikinė fotografija;Feministinė teorija;Atkuriamas elgesys;Dvigubas suvokimas;Performativity;Contemporary photography;Feminist theory;Restored behaviour;Double consciousness
Abstract: Performatyvumo sampratą veikė šiuolaikinė teatro teorija, antropologija, sociologija, performanso menas ir vizualieji menai. Tai lėmė, kad ši samprata tapo tarpdiscipliniška, todėl ją įmanoma pritaikyti patiems įvairiausiems kultūros ir meno fenomenams analizuoti. Straipsnyje aptariami svarbiausi performatyvumo principai ir atskleidžiama, kaip jie susiję su šiuolaikinės fotografijos samprata. Daug dėmesio skiriama performatyviems asmeninio identiteto formavimo principams, kurie veikia kasdieniame gyvenime. Analizuojama, kaip šie principai pasireiškia fotografijoje ir kokiu būdu patys yra veikiami fotografijos. Fotografinis atvaizdas yra laikomas tikru ir teisingu, tačiau jame galime įžvelgti visus performatyvumo principus, kuriuos savo teorijose suformulavo teatro teoretikai Marvinas Carlsonas ir Richardas Schechneris: apibrėžtas laikas ir erdvė, atkuriamas elgesys, dvigubas suvokimas. Todėl įvairūs asmeninio identiteto aspektai, užfiksuoti nuotraukoje, gali būti suvokiami kaip savotiška vaidyba. Tarpdisciplininė analizė, paremta feministinėje teorijoje apibrėžta performatyvaus identiteto samprata ir postmodernia atvaizdo interpretacija, parodo, kad, viena vertus, toks teorinis pagrindas suteikia galimybę kritiškai vertinti pačią fotografijos mediją, kita vertus, jis yra naudingas interpretuojant šiuolaikinę meninę fotografiją, kuri tapo ypač autorefleksyvi. Šis tekstas – tai atsakas į būtinybę ieškoti naujų kontekstų, kuriuose būtų galima interpretuoti šiuolaikinę fotografiją, neapibūdinamą tradicinės menininės fotografijos sąvokomis
Internet: https://www.vdu.lt/cris/bitstream/20.500.12259/33698/1/ISSN1822-4547_2006_N_2.PG_76-78.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12259/33698
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Art History & Criticism / Meno istorija ir kritika 2006, nr. 2
Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

29
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

24
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.