Use this url to cite publication: https://hdl.handle.net/20.500.12259/33463
Produkto pakuotės spalvos įtaka impulsyviems pirkimams
Type of publication
Straipsnis kitoje duomenų bazėje / Article in other database (S4)
Title [lt]
Produkto pakuotės spalvos įtaka impulsyviems pirkimams
Other Title [en]
The influence of product packaging colour on impulsive buying behaviour
Is part of
Organizacijų vadyba : sisteminiai tyrimai. Kaunas : Vytauto Didžiojo universitetas, 2016, [T.] 76
Date Issued
Date | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2016 | 76 | 107 | 116 |
Publisher
Kaunas : Vytauto Didžiojo universitetas
Extent
p. 107-116
Abstract (lt)
Impulsyvus pirkimas yra vartotojo atsako į stimulą pirkimo vietoje pasekmė, todėl vizualinė stimulo reprezentacija tampa labai svarbi. Pirmasis pastebimas vizualinis aspektas – spalva. Straipsnyje siekiama nustatyti produkto pakuotės spalvos įtaką impulsyviems pirkimams.
Abstract (en)
Impulsive buying is the result of consumers’ response to a stimulus in the shopping environment, thus visual representation of the stimulus becomes very important. Colour is the first noticeable aspect of visual representation. Therefore, the aim of the article is to determine the influence of product packaging colour on impulsive buying behaviour.
Type of document
type::text::journal::journal article::research article
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Coverage Spatial
Lietuva / Lithuania (LT)
ISSN (of the container)
1392-1142
Other Identifier(s)
VDU02-000020409
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access