Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/33459
Type of publication: research article
Type of publication (PDB): Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Vadyba / Management (S003)
Author(s): Staniulienė, Sonata
Title: Research of trust in virtual network relationships: the case of tourism sector
Other Title: Pasitikėjimo tyrimas virtualiuose tinkliniuose ryšiuose: turizmo sektoriaus atvejis
Is part of: Organizacijų vadyba : sisteminiai tyrimai. Kaunas : Vytauto Didžiojo universitetas, 2016, [T.] 76
Extent: p. 119-131
Date: 2016
Keywords: Pasitikėjimas;Tinklas;Tinkliniai ryšiai;Internetiniai rezervacijų puslapiai;Grįžtamasis ryšys;Trust;Network;Network relationships;Booking Web sites;Feedback system
Abstract: Straipsnyje nagrinėjami pasitikėjimo svarbos argumentai virtualių tinklinių ryšių tarp rinkos dalyvių vystymui siekiant abipusiškai priimtinos, sąžiningos ir etiškos elgsenos. Pristatomi mokslinės literatūros analizės apie pasitikėjimą tinkliniuose ryšiuose rezultatai. Be to, šiame straipsnyje analizuojami apdorojant turinio analizės metodu antriniai (pateikiami internetiniuose puslapiuose ir socialiniuose tinkluose) duomenys apie pasitikėjimo arba nepasitikėjimo požymius virtualių tinklų formavimuisi turizmo sektoriuje. Straipsnyje pateikta, kaip naujų klientų internetinės svetainės suvokimas gali suformuoti pasitikėjimą įmone net ir po pirmojo apsilankymo. Tyrimu išsiaiškinta, kaip virtualūs tinkliniai ryšiai naujokams ir partneriams padeda suformuoti ir išlaikyti pasitikėjimą įmonėmis prekybinių santykių kontekste
The paper examines the argument that trust is of great importance in driving virtual network business relationships among economic agents towards mutually satisfactory, fair, and ethical behaviours. An extensive analysis of scientific literature on trust in network relationships is presented. In addition, the article analyses data, originating from websites and social networks on the development of trust relations, in the context of virtual networking in tourism sector. The paper provides some evidence how new customers might use their perceptions of a website to form trust beliefs about the owner company after their first visit. The research explains how virtual network relationships among newcomers and partners form and maintain their trust beliefs about the companies they deal with in network relationships
Internet: https://www.vdu.lt/cris/bitstream/20.500.12259/33459/1/ISSN2335-8750_2016_N_76.PG_119-131.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12259/33459
https://doi.org/10.7220/MOSR.2335.8750.2016.76.8
Affiliation(s): Vadybos katedra
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Organizacijų vadyba: sisteminiai tyrimai / Management of Organizations: Systematic Research 2016, nr. 76
Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml11.21 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

102
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

48
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.