Monografija apie scholastikos įnašą į ugdymo filosofiją : recenzija
Date | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2011 | 39(67) | 147 | 150 |
Neseniai Vilniaus pedagoginio universiteto leidykla išleido Mykolo Romerio universiteto Humanitarinių mokslų instituto direktorės prof. dr. Dalios Marijos Stančienės ir Vilniaus pedagoginio universiteto Edukologijos katedros prof. dr. Juozo Žilionio mokslinę monografiją „Ankstyvoji scholastika: ugdymo filosofijos metmenys“. Veikalas parašytas siejant teologijos, filosofijos, istorijos ir edukologijos mokslus. Sveikintinas autorių siekis neapsiriboti filosofijos ir istorijos mokslo sritimis, bet kartu papildyti Lietuvoje gana mažai nagrinėjamą ugdymo filosofijos kryptį, integruojant į ją teologiją. Taip monografijos tyrimo objekto analizė įgauna mokslinio tarpkryptinio tyrimo pobūdį. Tai lėmė ir pats viduramžių scholastikos fenomeno problematikos sudėtingumas. Autorių teigimu, scholastikos „turtinga problematika rėmėsi įvairiais mokslais: teologija, antropologija, natūrfilosofija, logika, ontologija, gnoseologija, kosmologija, psichologija, teise, politika ir morale“.[...]