On the acquisition of adjective gradation in Lithuanian and German
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT | ||
Fürst, Bettina | ||
Date | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2010 | 54 | 267 | 276 |
Straipsnyje aprašomas eksperimentinis tyrimas, kurio tikslas – nustatyti būdvardžio laipsnio kategorijos įsisavinimo problemas lietuvių ir vokiečių kalbose. Naudojantis projekto CLAD (angl. Crosslinguistic Language Diagnosis) metu sukurtu eksperimentiniu testu buvo apklausta 30 lietuvių vaikų (4–5;6 metų) ir 30 austrų vaikų (4;2–6;1 metų). Gauti rezultatai patvirtino tyrimo pradžioje keltą hipotezę, kad aukščiausiojo laipsnio būdvardžių suvokimas kelia daugiau problemų nei aukštesniojo, taip pat parodė, kad laipsnio kategorijos įsisavinimui svarbus būdvardžio ilgis ir morfeminė sudėtis, o vokiečių kalboje – umliauto vartojimas. Rezultatai atskleidė, kad morfologiškai sudėtingesnėje lietuvių kalboje būdvardžio laipsnio kategorija įsisavinama anksčiau ir lengviau nei vokiečių kalboje, kurios morfologinė sistema paprastesnė.