Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/32441
Type of publication: research article
Type of publication (PDB): Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Filologija / Philology (H004)
Author(s): Kovtun, Asija
Title: Individualumo savivoka Czesławo Miłoszo esė "Pakelės šunytis"
Other Title: Self-identification of individuality in "The road side dog" by Czesław Miłosz
Is part of: Darbai ir dienos. Kaunas : Vytauto Didžiojo universitetas, 46 (2006)
Extent: p. 201-213
Date: 2006
Keywords: Miłosz Czesław;Rašytojas lenkų;Individualumo savivoka;"Pakelės šunytis";Esė;Miłosz Czesław;Polish writer;Self-identification;"The road side dog"
Abstract: Požiūris į kūrybą kaip autoriaus ir teksto vienovę apibrėžia tiriamojo diskurso parametrus. Jacque‘o Derrida mintis, esą netekstai neegzistuoja, verčia atkreipti dėmesį į konvencijų visumą ir ieškoti atitinkamų skaitymo procedūrų. Tyrinėtojų išvadas būtų galima apibendrinti taip: tekstu siekia dviejų tikslų – dialogo su skaitytoju ir autoriaus pasikalbėjimo su savimi, norint atrasti savąjį aš. Tuo pačių XX amžiaus tekstuose vis labiau atsiskleidžia autoriaus saviraiška. Nobelio premijos laureatas Czesławas Miłoszas negalėjo apeiti vieno svarbiausių ir sudėtingiausių XX a. klausimo – klausimo apie žmogų. Jam svarbūs tiek žmoniją vienijantys bruožai, tiek ir patys įvairiausi atskiro individo būties aspektai. Knygoje „Pakelės šunytis“, kaip ir daugelyje savo kūrinių, Cz. Miłoszas išsako keletą skirtingų požiūrių į tuos pačius dalykus. Tai Dostojevskiui, Nietzsche‘ei ir ypač Šestovui artima mąstymo maniera. Miłoszas atsisako iliuzijos suprasti kaip viskas buvo iš tikrųjų. Jo nuomone, logika randasi, o ne yra atrandama. Prasmė negali būti apibrėžta vieninteliu būdu, nes savo prigimtimi yra paradoksali. Miłoszas atsisako tokių mokyklinių koncertų kaip cogito ergo sum. Jis formuoja savą supratimą apie protą, atiduodamas duoklę įvairioms filosofinėms teorijoms, tačiau pats dalyvauja kuriant koncertą. Knygos „Pakelės šunytis“ rekonstrukcija leidžia manyti, kad Cz. Miłoszas kaip mąstytojas artimesnis šv. Augustinui negu Descartesui. Aš klystu, vadinasi, esu, - ši didi šv. Augustino formulė atvėrė egzistencijos galimybę XX a
“There is nothing beyond text”, argues Jacques Derrida. This idea is the foundation of the self-reflecting text. The space of the text unites the cultural, social, linguistic and mental features of its author. The text strives to achieve two goals: a dialogue with the reader and a monologue by the author with himself as he searches for the inner “I”. The genre of the essay directs these dialogic relationships toward self-revelation and self-identification of the personality. In this genre, the authorial “I” is treated as located beyond the norm, beyond common boundaries. The human being “exists from oneself and arrives to oneself”. The Nobel award winner, Czesław Miłosz , could not fail to consider the question of humankind. He concentrates both on the integral features that allow him to present humankind as a single unit as well as the various aspects of the individual human being’s existence. Individuals may strive for unity and reach compromise based on reasoning. However, what can be the foundation of reason? Where will it find stimuli for development if it dominates life, time, reality and subjectivity? […]
Internet: https://www.vdu.lt/cris/bitstream/20.500.12259/32441/1/ISSN2335-8769_2006_N_46.PG_201-213.p
https://hdl.handle.net/20.500.12259/32441
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Darbai ir dienos / Deeds and Days 2006, nr. 46
Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml11.56 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

187
checked on Mar 30, 2021

Download(s)

114
checked on Mar 31, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.