Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/31685
Type of publication: Straipsnis kituose recenzuojamuose leidiniuose / Article in other peer-reviewed editions (S5)
Field of Science: Istorija ir archeologija / History and archeology (H005)
Author(s): Mockutė, Vaiva
Title: Kauno miesto vaizdai XX a. 3-4 dešimtmečių dailininkų tapyboje
Other Title: Kaunas city in the works of the painters in 1920s-30s
Is part of: Kauno istorijos metraštis. Kaunas : Vytauto Didžiojo universiteto leidykla., T. 8 (2007)
Extent: p. 297-306
Date: 2007
Keywords: Tapyba;Dailė;Kaunas;Painters;Kaunas
Abstract: Šio straipsnio tikslas – išsiaiškinti, kaip lietuvių dailininkų kūrinių siužetuose vaizduojami besikeičiančio miesto, jo gyvenimo ir miestiečių motyvai. Kaip tapytojai savo kūryboje atspindėjo jų aplinkoje vykstančias permainas? Ir koks dailininkų santykis su vaizduojamaisiais objektais? Norint atsakyti į šį klausimą, pirmiausiai reikėtų nubrėžti tam tikras miesto kultūros idėjos gaires tarpukario Lietuvoje. Apibendrinant kalbėjimą apie Kauno miesto motyvus 3–4 dešimtmečių lietuvių dailininkų kūryboje, galima išskirti tokia triadą: IDEALIZAVIMAS – FIKSAVIMAS – KRITIKA. Kiekviena šios triados dalis atitinka skirtingą dailininkų požiūrį ir jų santykį su vaizduojamaisiais objektais. Pirmajai triados grupei atstovauja sentimentalios, idealizuotos miesto tikrovės kūrėjai (pvz., M. Cvirkienė, K. Sklėrius, J. Šileika), savo darbuose aukštinę gamtos grožį, žavėjęsi tampančio praeitimi tarpukario Kauno nuotaikomis. Antrajai daliai priskiriami Kauno panoramas, senamiestį, gatves, architektūrą objektyviai, nuošaliai fiksavę dailininkai, saviti to laiko miesto metraštininkai. Dailininkai, savo darbuose akcentavę asmeninį, subjektyvų požiūrį į vaizduojamuosius objektus, aktyviai reiškę savo socialinę poziciją, priklauso KRITIKOS kategorijai
In the second and third decades of the 20th century, Kaunas became a political and cultural center of Lithuania. When Kaunas got the status of a temporary capital of Lithuania, it had to grow into a modern city during a short period of time. Therefore, it is interesting to see how painters who lived in Kaunas reflected the city life, environment and occurring changes in their paintings. It should be noted, that the specificity of Lithuanian artistic life was influenced by political, social, ideological and other changes. Therefore, the cultural modernization of Kaunas during the second and third decades of the 20th century did not have an obvious influence on art development; differently form the West Europe art. City culture in the art is associated with the city theme in the paintings. The pictures discussed in this article can be divided into the following groups: panoramic landscapes of the city; suburb motifs; street motifs; fragments of the architectural buildings; cafés and their clients’ motifs. Views of the Kaunas city are discussed basing on a variety of illustrations and short biographic characteristics of the painters. As a conclusion, a triad is presented: IDEALIZATION – FIXATION – CRITICISM. Each part of the triad illustrates painter’s attitude to Kaunas city and his relationship with figurative objects
Internet: https://eltalpykla.vdu.lt/1/31685
https://www.vdu.lt/cris/bitstream/20.500.12259/31685/1/ISSN2335-8734_2007_N_8.PG_297-306.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12259/31685
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Kauno istorijos metraštis 2007, nr. 8
Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml8.69 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record

Page view(s)

70
checked on Sep 6, 2019

Download(s)

58
checked on Sep 6, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.