Dynamic pricing models and its methodological aspects
Date | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2013 | 7(2) | 143 | 153 |
XXI amžiuje tinkamos kainos nustatymas vis dar išlieka itin sudėtingas uždavinys: organizacijos susiduria su optimalios prekių ir paslaugų kainos nustatymo paieškos problema tikslu maksimizuoti pelną. To pasekoje straipsnio autoriai siekia išanalizuoti dinaminės kainos nustatymo modelių principus, problemas ir pristatyti AHP metodu nustatytus DK formuojančius veiksnius. Straipsnyje dinaminės kainos nustatymas autorių apibrėžiamas kaip dinamiškas kainų vartotojams reguliavimas, įvertinant dabartinę produkto paklausos/pasiūlos būseną siekiant maksimizuoti organizacijos pajamas. Taikant dinaminę kainodarą pardavėjas dinamiškai laikui bėgant bei reaguojant į tokius rodiklius kaip produkto paklausa, pasiūlos galimybės, koreguoja kainas. Straipsnyje autoriai apžvelgia deterministinių bei stochastinių modelių specifiškumą. Deterministiniai modeliai numato, kad pardavėjas turi tikslią informaciją apie produkto paklausą. Tai žinoma yra supaprastintas variantas, ypač toms DK taikymo sferoms, kur paklausa yra beveik neprognozuotina laikotarpio (sezono) pradžioje, pavyzdžiui, nauji produktai ar mados prekės. Deterministinius modelius gana nesunku analizuoti, kadangi jie parodo gerą aproksimaciją (apytikslę reikšmę) praktiškesniems, bet sudėtingiems stochastiniams modeliams. Dinaminės kainos nustatymas esant stochastinei paklausai yra sudėtingesnis ir sunkiau įvertinamas nei jo deterministiniai analogai. Iš kitos pusės, stochastiniai modeliai yra tinkamesni, kad būtų galima nusakyti realias situacijas, kur paklausos ir prekių atsargų elgsena yra nenuspėjama. Paprasčiausias sprendimo būdas tokio tipo problemoms spręsti – naudoti stochastinio dinaminio programavimo (SDP) metodą: pardavėjas renka svarbią informaciją apie dabartinę atsargų būklę ir pardavimus ir nustato produktų pardavimo kainas. [...]
The article deals with dynamic pricing (DP) models methodological aspects, how to model DP in different spheres of services/industries, which factors have a significant effect on the DP formation and what are the benefits of DP application in practice. This paper discusses the concept of dynamic pricing, the dynamic pricing models principles, problems, main methodological assumptions and methods in retail. Therefore the aim of this paper is to analyse the dynamic pricing models principles and problems and to represent the results of DP forming factors evaluated by AHP method.