Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/1199
Type of publication: Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Ekonomika / Economics (S004)
Author(s): Kalendienė, Jonė
Title: Assessment of Lithuanian export competitiveness in EU market
Other Title: Lietuvos eksporto konkurencingumo ES rinkoje vertinimas
Is part of: Taikomoji ekonomika: sisteminiai tyrimai = Applied economics: systematic research. Kaunas : Vytauto Didžiojo universitetas, T. 8, nr. 1, 2014
Extent: p. 67-77
Date: 2014
Keywords: Konkurencingumas;Eksportas;Struktūros efektas;Lietuva;Competitiveness;Export;Structure effect;Market;Lithuania
Abstract: Eksporto augimas laikomas viena iš būtinų prielaidų ilgalaikiam ir tvariam ekonomikos augimui. Istoriniai duomenys rodo, jog Lietuvos prekių eksporto augimo tempas buvo labai aukštas, ypač eksportui persiorientavus po Rusijos krizės. Nepaisant eksporto augimo tempų sulėtėjimo pasaulinės ekonominės-finansinės krizės metu 2008 m., pastaruoju laikotarpiu jo augimo apimtys vėl yra pakankamai aukštos ir skatinančios visos ekonomikos atsigavimą po ekonominio nuosmukio. Tačiau anksčiau atliktų visos ekonomikos ar atskirų sektorių konkurencingumo analizių rezultatai leidžia manyti, jog Lietuvos prekių eksporto konkurencingumas turėtų būti ganėtinai mažas. Tiek kaininių, tiek ir nekaininių konkurencingumo veiksnių pokyčiai Lietuvoje jau ilgą laiką nėra palankūs. Tačiau detalesnių emprinių tyrimų, vertinančių Lietuvos eksporto konkurencingumą, beveik nebuvo. Tik greičiausiai, didelės eksporto svarbos ekonomikos augimui pokriziniu laikotarpiu akcentavimas paskatino Lietuvos mokslininkus giliau tyrinėti šią sritį. Nors atliktų analizių ir paskelbtų straipsnių skaičius sparčiai didėja, patys tyrimai yra ganėtinai skirtingi, akcentuojantys skirtingus eksporto konkurencingumo aspektus. Šiame straipsnyje siekiama įvertinti Lietuvos eksporto konkurencingumą, analizuojant jo struktūrą. Literatūroje dažniausiai sutinkamas požiūris į eksporto konkurencingumą yra susijęs su kainų rodikliais. Kainų konkurencingumas gali būti padidintas mažėjant eksporto kainoms arba kainoms vidaus rinkoje, arba didėjant kainoms užsienio rinkose ar krentant nominaliai valiutos vertei. Tačiau laikantis Ricardo idėjos apie lyginamąjį pranašumą, galima teigti, jog eksporto struktūra taip pat yra svarbi jo konkurencingumui. [...]
The paper focuses on structural analysis of Lithuanian export aiming to assess its competitiveness in EU market. The research follows the CMSA (Constant market share analysis) techniques adopted for analysis of exports of a small economy. The results revealed that the Lithuanian export competitiveness in EU market is low
Internet: https://eltalpykla.vdu.lt/1/1199
https://www.vdu.lt/cris/bitstream/20.500.12259/1199/1/ISSN2335-8742_2014_T_8_N_1.PG_67-77.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12259/1199
https://doi.org/10.7220/AESR.1822.7996.2014.8.1.4
Affiliation(s): Ekonomikos ir vadybos fakultetas
Ekonomikos katedra
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Taikomoji ekonomika: sisteminiai tyrimai / Applied Economics: Systematic Research 2014, nr. 8(1)
Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml10.56 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record

Page view(s)

220
checked on Mar 5, 2020

Download(s)

176
checked on Mar 5, 2020

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.