Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/1135
Type of publication: research article
Type of publication (PDB): Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Psichologija / Psychology (S006)
Author(s): Sánchez-Escobedo, Pedro;Misiūnienė, Jurga;Mockaitytė, Eglė
Title: A comparison of non-verbal creativity between Lithuanian and Mexican adolescents
Other Title: Neverbalinio Lietuvos ir Meksikos paauglių kūrybiškumo palyginimas
Is part of: Tarptautinis psichologijos žurnalas: biopsichosocialinis požiūris = International journal of psychology: a biopsychosocial approach. Kaunas : Vytauto Didžiojo universitetas, 2015, [Nr.] 17
Extent: p. 25-38
Date: 2015
Note: e-ISSN 2345-024X
Keywords: Daugiafaktorinis kūrybiškumo įvertinimas (EMUC);Vizualinis-erdvinis kūrybiškumas;Išradingumas;Kultūra;EMUC;Visual-spatial creativity;Inventive creativity;Culture
Abstract: Santrauka. Tyrimo tikslas. Šio darbo tikslas – įvertinti skirtingose kultūrose (Lietuvoje ir Meksikoje) gyvenančių paauglių neverbalinio kūrybiškumo skirtumus. Metodas. Tarpkultūriniame tyrime dalyvavo 354 Lietuvos ir Meksikos gimnazijų mokiniai (amžiaus vidurkis – 17,2 m.), kurie atliko keturias Multifaktorinio kūrybiškumo įvertinimo testo EMUC (Evaluación Multifactorial de la Creatividad, Sánchez, García, Valdes, 2009) užduotis, skirtas neverbaliniam kūrybiškumui įvertinti. Iš dviejų užduočių sudarytos pirmosios skalės paskirtis – įvertinti vizualinį-erdvinį kūrybiškumą, siejamą su tokiais profesiniais pasirinkimais kaip architektūra, grafikos dizainas ir pan. Antrosios, kurią sudaro taip pat dvi užduotys, paskirtis – įvertinti išradingumą, siejamą su tokiais profesiniais pasirinkimais kaip inžinerija ar amatai. Rezultatai. Rezultatai nepatvirtino prielaidos, kad kūrybingesni Meksikos ir Lietuvos paaugliai rinksis kūrybiškumo reikalaujančias profesijas (pvz., dizainerio, muziko ir pan.). Analizuojant testo adminstravimą, interpretavimą ir rezultatų panaudojimą skirtumų tarp lietuvių ir meksikiečių nebuvo rasta, tačiau pastebėta, kad pirmieji pasižymi aukštesniu mąstymo laisvumu bei lankstumu, o antrieji – originalumu. Analizuojant skirtingų tipų kūrybiškumą patvirtinti lyčių skirtumai: merginos geriau atlieka vaizdines-erdvines, o vaikinai išradingumo užduotis. Išvados. Rezultatai atskleidžia sunkumus, kylančius vertinant kūrybiškumą ir lyginant kūrybiškumo rezultatus, o tai skatina kūrybiškumą vertinti ipsatyviai. Be to, apibendrinti rezultatai rodo, kad vertinant vizualineserdvines užduotis turėtų būti labiau akcentuojamas kūrybinio mąstymo originalumas ir detalumas, o išradingumą – lankstumas bei laisvumas
Background. The purpose of this work was to explore non-verbal creativity (free from language influences) between Mexican and Lithuanian adolescents. Methods. This is a cross comparative study of 354 high school students (average age 17.2 years) from Lithuania and Mexico who were asked to complete four tasks from the 2 non-verbal sections of the Multifactorial assessment of creativity test, EMUC (Evaluacion Multifactorial de la Creatividad, Sanchez, Garcia, Valdes, 2009). The first section explored visual-spatial creativity associated with vocational choices such as architecture and graphic design. The second explored inventive associated with realistic vocational choices such as engineering and practical handcraft. Results. No significant differences were noticed in the procedures of administering, interpreting and using test results in these two countries. In general, Lithuanians show more fluidity and flexibility, whereas Mexicans show more originality. Results indicated a poor relationship between high creative potential and vocational choices that demand creativity (i.e. design, music, etc.). Consistent gender differences were observed depending upon the type of creativity assessed. Women showed higher creativity on visual-spatial tasks, while men in originality for inventive tasks. Conclusions. Results underline the difficulties in assessing and comparing creative products from different cultures. They underline the importance of context specific criteria to judge creativity in an ipsative fashion. Furthermore, overall results suggest that visual-spatial tasks in this age range should focus on originality and elaboration, whereas the ingenuity task should focus on flexibility and fluidity
Internet: https://www.vdu.lt/cris/bitstream/20.500.12259/1135/1/ISSN2345-024X_2015_V_17.PG_25-38.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12259/1135
https://doi.org/10.7220/2345-024X.17.2
Affiliation(s): Psichologijos katedra
Socialinių mokslų fakultetas
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:International Journal of Psychology: A Biopsychosocial Approach / Tarptautinis psichologijos žurnalas: biopsichosocialinis požiūris 2015, [vol.] 17
Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

117
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

39
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.