Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/111539
Type of publication: research article
Type of publication (PDB): Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Edukologija / Education (S007)
Author(s): Nedzinskaitė-Mačiūnienė, Rasa;Minelgaitė, Inga;Gudjonsson, Sigurdur
Title: Deficit in propriety? Cooperative learning and group self-evaluation in higher education
Other Title: Objektyvaus į(si)vertinimo stoka? Mokymosi bendradarbiaujant strategijos taikymas aukštajame moksle
Is part of: Pedagogika : mokslo darbai = Pedagogy. Kaunas: Vytauto Didžiojo universitetas, 2020, T. 139, nr. 3
Extent: p. 73-87
Date: 2020
Keywords: Aukštasis mokslas;Mokymasis bendradarbiaujant;Grupės įsivertinimas;Grupių tarpusavio įvertinimas;Higher education;Cooperative learning;Group self-evaluation;Peer group evaluation
Abstract: Straipsnyje siekiama atskleisti, kaip taikant mokymosi bendradarbiaujant strategiją aukštajame moksle tarpusavyje dera grupės veiklos įsivertinimas su grupių tarpusavio ir dėstytojo įvertinimu. Straipsnyje gilinamasi, kaip pasirinkta vertinimo strategija susijusi su adekvačiu grupių įsivertinimu ir kitų grupių darbo įvertinimu. Tyrimas atliktas Islandijos universiteto Verslo fakultete su pirmo kurso studentais (N = 169). Tyrimas atskleidė, kad grupės savo veiklą įsivertina daug pozityviau, nei jų veiklą įvertina dėstytojas ar kitos grupės. Visos grupės atlikdamos vertinimą laikėsi tų pačių, iš anksto žinomų vertinimo kriterijų. Kaip rodo ankstesnis mūsų (Minelgaitė ir kt., 2019) tyrimas su tais pačiais studentais, daugiau nei 87 proc. studentų savo darbą vertina aukščiausiu galimu įvertinimu. Gauti tyrimo rezultatai kelia pagrįstą prielaidą, kad individualusis savęs pervertinimas nepasikeičia pradėjus dirbti grupėse, o atvirkščiai – grupės įsivertinimas nėra realistiškesnis ar adekvatesnis nei individualus savo darbo įsivertinimas. Kita vertus, mūsų tyrimo rezultatai taip pat atskleidė, kad, vienoms grupėms vertinant kitas, net 61,76 proc. grupių kolegų darbą vertino kritiškiau nei dėstytojas. Tokius tyrimo rezultatus linktume grįsti tuo, kad: 1) kontekste, kuriame atliktas tyrimas, t. y. Islandijos universitete, užprogramuotos individualiosios vertybės; 2) verslo sektorius iš esmės yra pagrįstas konkurencija; 3) nemenki iššūkiai taikant mokymosi bendradarbiaujant strategiją aukštojo mokslo sektoriuje
The aim of the article is to unveil how the application of the collaborative lear-ning strategy in higher education (HE) setting combines self-assessment of group activities with peer-to-group and teacher evaluation. The results reveal that the groups’ self-evaluation is considerably more positively than evaluation by the teacher or peers. The antecedents of these results are likely embedded in 1) the cultural context with dominant individual values; 2) im-pact of business study as discipline, and: 3) challenges in implementing a collaborative learning strategy in the HE sector
Internet: https://www.vdu.lt/cris/bitstream/20.500.12259/111539/1/ISSN2029-0551_2020_T_139_N_3.PG_73-87.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12259/111539
https://doi.org/10.15823/p.2020.139.4
Affiliation(s): Mokytojų rengimo institutas
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Pedagogika / Pedagogy 2020 t. 139, nr. 3
Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

16
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

14
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.