Etanolio-butanolio ir dyzelinių degalų mišinių įtaka dyzelinio variklio darbui ir deginių emisijai
Date | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2020 | 25 | 74 | 78 |
Straipsnyje pateikta etanolio–butanolio ir dyzelinių degalų mišinių įtaka vieno cilindro dyzelinio variklio darbui ir deginių emisijai. Tyrimai buvo atliekami esant pastoviems variklio sūkiams n = 2000 min- 1 keičiant variklio apkrovas (0,08; 0,15; 0,23; 0,3; 0,38; 0,46 MPa). Tyrimams naudotas grynas mineralinis dyzelinas ir degalų mišiniai sudaryti iš mineralinio dyzelino ir etanolio (ED1, ED2) arba butanolio (BD1, BD2). Bandymo metu, buvo matuojamos variklio valandinės degalų sąnaudos, tūrinės oro sąnaudos, variklio sukimo momentas, deginių emisijos bei dūmingumas. Bandymų metu pastebėta, jog naudojant degalų mišinius su didėjančiu etanolio arba butanolio deguonies kiekiu efektyviosios lyginamosios degalų sąnaudos visais atvejais buvo didesnės negu variklį maitinant grynu mineraliniu dyzelinu. Naudojant degalų mišinius su didėjančiu etanolio arba butanolio deguonies kiekiu azoto oksidų emisija buvo mažesnė, negu variklį maitinant grynu mineraliniu dyzelinu. Naudojant ED1, ED2 ir BD1, BD2 degalų mišinius variklio dūmingumas buvo mažesnis, negu naudojant tradicinius dyzelinius degalus.
The article provides the influences of ethanol-butanol and diesel fuel blends on the performance and emissions of a single-cylinder diesel engine. The tests were carried out at constant engine speed n = 2000 min-1 by changing motor loads (0,08; 0,15; 0,23; 0,3; 0,38; 0,46 MPa). Pure mineral diesel and fuel blends consisting of mineral diesel and ethanol (ED1, ED2) or butanol (BD1, BD2) were used to complete the test. During the test, the engine's hourly fuel consumption, volumetric air consumption, engine torque, exhaust emissions and smokiness were measured. It has been found that in all of the cases the fuel efficiency was higher when fuel mixtures with increasing amounts of ethanol or butanol were used compared to when pure mineral diesel was used. However, nitrogen oxide emissions were lower when fuel blends with increasing ethanol or butanol oxygen content were used than when pure mineral diesel was used. Furthermore, the blends of ED1, ED2 and BD1, BD2 fuels had lower engine smokiness levels than conventional diesel fuels.