Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/111192
Type of publication: journal article
Type of publication (PDB): Straipsnis mokslo-populiarinimo leidinyje / Article in popular science editions (S6)
Field of Science: Aplinkos inžinerija / Environmental engineering (T004)
Author(s): Putrimas, Paulius;Kanapkienė, Irena
Title: Etanolio-butanolio ir dyzelinių degalų mišinių įtaka dyzelinio variklio darbui ir deginių emisijai
Other Title: The influence of ethanol-butanol and diesel fuel blends on the work and emissions of a diesel engine
Is part of: Agroinžinerija ir energetika : VDU Žemės ūkio inžinerijos fakulteto mokslo populiarinimo žurnalas. , 2020, Nr. 25
Extent: p. 74-78
Date: 2020
Abstract: Straipsnyje pateikta etanolio–butanolio ir dyzelinių degalų mišinių įtaka vieno cilindro dyzelinio variklio darbui ir deginių emisijai. Tyrimai buvo atliekami esant pastoviems variklio sūkiams n = 2000 min- 1 keičiant variklio apkrovas (0,08; 0,15; 0,23; 0,3; 0,38; 0,46 MPa). Tyrimams naudotas grynas mineralinis dyzelinas ir degalų mišiniai sudaryti iš mineralinio dyzelino ir etanolio (ED1, ED2) arba butanolio (BD1, BD2). Bandymo metu, buvo matuojamos variklio valandinės degalų sąnaudos, tūrinės oro sąnaudos, variklio sukimo momentas, deginių emisijos bei dūmingumas. Bandymų metu pastebėta, jog naudojant degalų mišinius su didėjančiu etanolio arba butanolio deguonies kiekiu efektyviosios lyginamosios degalų sąnaudos visais atvejais buvo didesnės negu variklį maitinant grynu mineraliniu dyzelinu. Naudojant degalų mišinius su didėjančiu etanolio arba butanolio deguonies kiekiu azoto oksidų emisija buvo mažesnė, negu variklį maitinant grynu mineraliniu dyzelinu. Naudojant ED1, ED2 ir BD1, BD2 degalų mišinius variklio dūmingumas buvo mažesnis, negu naudojant tradicinius dyzelinius degalus
The article provides the influences of ethanol-butanol and diesel fuel blends on the performance and emissions of a single-cylinder diesel engine. The tests were carried out at constant engine speed n = 2000 min-1 by changing motor loads (0,08; 0,15; 0,23; 0,3; 0,38; 0,46 MPa). Pure mineral diesel and fuel blends consisting of mineral diesel and ethanol (ED1, ED2) or butanol (BD1, BD2) were used to complete the test. During the test, the engine's hourly fuel consumption, volumetric air consumption, engine torque, exhaust emissions and smokiness were measured. It has been found that in all of the cases the fuel efficiency was higher when fuel mixtures with increasing amounts of ethanol or butanol were used compared to when pure mineral diesel was used. However, nitrogen oxide emissions were lower when fuel blends with increasing ethanol or butanol oxygen content were used than when pure mineral diesel was used. Furthermore, the blends of ED1, ED2 and BD1, BD2 fuels had lower engine smokiness levels than conventional diesel fuels
Internet: https://www.vdu.lt/cris/bitstream/20.500.12259/111192/1/ISSN1392-8244_2020_N_25.PG_74-78.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12259/111192
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Žemės ūkio inžinerijos fakultetas
Appears in Collections:Agroinžinerija ir energetika / Agroengineering and Energetics 2020, nr. 25
Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml6.12 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

23
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

14
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.