Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/1101
Type of publication: research article
Type of publication (PDB): Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Vadyba / Management (S003)
Author(s): Pilelienė, Lina;Grigaliūnaitė, Viktorija
Title: Reklaminės žinutės šaltinio įtakos reklamos efektyvumui modeliavimas: teorinis aspektas
Other Title: Modeling of the impact of advertising source on advertising effectiveness: theoretical insights
Is part of: Organizacijų vadyba : sisteminiai tyrimai. Kaunas : Vytauto Didžiojo universitetas, 2015, [T.] 73
Extent: p. 49-61
Date: 2015
Note: ISSN 2335-8750 (Online)
Keywords: Reklaminės žinutės šaltinis;Reklamos efektyvumas;Reklamos veidas;Marketingo komunikacija;Advertising source;Advertising effectiveness;Advertising spokesperson;Marketing communication
Abstract: Straipsnyje analizuojami reklaminės žinutės šaltinio įtakos reklamos efektyvumui teoriniai aspektai. Reklama yra viena dažniausių marketingo komunikacijos priemonių, todėl reklamos efektyvumo didinimas tampa siektinu daugelio organizacijų tikslu, padedančiu įgyvendinti marketingo komunikacijos tikslus. Kadangi reklaminės žinutės šaltinis yra vienas svarbiausių reklamos elementų, straipsnio tikslu tapo teorinio reklaminės žinutės šaltinio įtakos reklamos efektyvumui modelio sukūrimas. Siekiant straipsnio tikslo, atlikta mokslinės literatūros analizė ir sintezė. Atlikus tyrimą, nustatyti veiksniai, kuriems reklaminės žinutės šaltinis daro įtaką – sąlygoja reklamos efektyvumą, bei sudarytas teorinis reklaminės žinutės šaltinio įtakos reklamos efektyvumui modelis
Theoretical aspects of the impact of advertising source on advertising effectiveness are being analysed in the article. Since advertising is one of the most popular means of marketing communication, increasing the effectiveness of advertising is an object of focus that increases the possibility to achieve the aim of marketing communication. As advertising source is one of the elements of advertisement, the aim of the article is to elaborate the theoretical model of the impact of advertising source on advertising effectiveness. While achieving the aim of the article, the analysis and synthesis of the scientific literature is provided. As a research result, factors influenced by advertising source that impact advertising effectiveness are identified and a theoretical model of the impact of advertising source on advertising effectiveness is elaborated
Internet: https://www.vdu.lt/cris/bitstream/20.500.12259/1101/1/ISSN2335-8750_2015_N_73.PG_49-61.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12259/1101
https://doi.org/10.7220/MOSR.2335.8750.2015.73.3
Affiliation(s): Marketingo katedra
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Organizacijų vadyba: sisteminiai tyrimai / Management of Organizations: Systematic Research 2015, nr. 73
Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

254
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

171
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.