Pedagoginės patirties apibendrinimo metodologija kaip ugdymo realybės tobulinimo prielaida
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT |
Date | Volume | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|---|
2018 | 48 | 1 | 25 | 36 |
Straipsnyje analizuojamos šiuolaikinės ugdymo realybės tobulinimo galimybės ir prielaidos, kurias suteikia pedagoginės patirties ugdymo metodologija. Pedagoginės patirties apibendrinimo metodologija grįsti tyrimai yra itin aktualūs ugdymo inovacijų ir ugdymo įvairovės kontekste. Šio tyrimo metodologijos reikšmę Lietuvos edukologijos moksle išryškino profesorius B. Bitinas. Konkrečios pedagoginės patirtys suteikia prasmes vienam ar kitam ugdymo fenomenui, padeda pažinti jį iš vidaus ir sudaro sąlygas perkelti į kitą kontekstą, tobulinti ir kurti naujas teorijas. Straipsnyje pristatomas remiantis grindžiamosios teorijos metodologija atliktas tyrimas, apibendrinantis pedagogų, organizuojančių ugdymo procesą pagal produktyviojo mokymosi modelį, patirtį ir sukurtą edukacinę sąveikos kūrimosi procesą iliustruojančią galių persiskirstymo teoriją.
The article analyzes the possibilities and prerequisites for improving the reality of contemporary education, which is provided by the methodology of teaching pedagogical experience. Research based on the methodology of generalization of pedagogical experience is particularly relevant in the context of educational innovation and education diversity. The significance of this research methodology in Lithuanian education science was highlighted by prof. B. Bitinas. Specific pedagogical experiences provide the skills for one or another phenomenon of education, help to get to know it from the inside and make it possible to move into another context, to improve and develop new theories. The paper presents a methodology based on the theory, summarizing the experience of educators, organizing the process of education according to the model of productive learning, and the theory of power redistribution illustrating the educational process of creating synergy.