Kalbų ir kultūrų vaidmuo imigrantų ir vietinių bendruomenių integracijos procese
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT | ||
LT | ||
Bostono ESOL akademija, Jungtinė Karalystė | GB | |
Matulionytė, Smiltė | Notingamo Trento universitetas, Jungtinė Karalystė | GB |
Date | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2020 | 16 | 112 | 130 |
Migracija yra socialiai, ekonomiškai ir politiškai jautrus klausimas, kurį bando spręsti Europos Sąjungos institucijos kartu su tyrėjais ir politikos formuotojais ieškodamos būdų integruoti migrantų ir vietines bendruomenes. Atliktų tyrimų rezultatai rodo, kad požiūris į imigrantus dažnai būna daug pozityvesnis, kai jiems suteikiamos galimybės vietinėms bendruomenėms atskleisti savo kalbinę ir kultūrinę įvairovę. Tyrėjai teigia, jog vietinės savivaldybės privalo tapti svarbia daugiapakopės imigrantų integracijos į visuomenę dalimi (OECD, 2017). „2030 m. Tvaraus vystymosi darbotvarkėje“ pripažįstamas teigiamas imigrantų indėlis bei jų teisė gyventi teisingame, lygiateisiame, tolerantiškame, atvirame ir socialiai įtraukiame pasaulyje (2030 Agenda, 2015). Mokslininkai įrodė, kad imigrantai paprastai menkai geba naudotis vietinių institucijų, tokių kaip policija, ligoninė, mokymo ar laisvalaikio įstaigos, infrastruktūra ir paslaugomis dėl kalbos barjero ar naudojimosi paslauga taisyklių nežinojimo (Sime ir Fox, 2014), kultūrinio barjero ir pasitikėjimo institucijomis stokos (Alpers, 2016) ar socialinės atskirties (Arai, 2006). Gilinantis į integracijos tarp imigrantų ir vietinių bendruomenių kūrimo realijas 2019 m. buvo atliktas tyrimas, kurio tikslas – išsiaiškinti, kaip bendros socialinės ir edukacinės veiklos padėtų atrasti pasitikėjimą ir paskatinti bendravimą / bendradarbiavimą tarp įvairių bendruomenių narių Bostone, Jungtinėje Karalystėje, ir Kaune, Lietuvoje. Dar vienas tyrimo aspektas – hipotezė, kad pažinus kitas kultūras galima geriau suvokti savo, kaip individo, santykį su pasauliu bei gimtosios kultūros įtaką. Tyrime dalyvavo 18-a britų bendruomenių narių, kuriuos kalbos ir kultūros ypatumų mokė profesionalūs dvikalbiai mokytojai. Svarbu paminėti, kad mokytojai galėjo dalytis ir savo kultūra, kurią atsivežė į Jungtinę Karalystę. [...]
There is no denying that fact that migration is a sensitive economic, political and social issue, which European institutions together with researchers and policy makers have been working on trying to create the cohesion between migrant and host communities. It has been widely recognized that attitudes towards migrants tend to be more positive when migrants have an opportunity to reveal their linguistic and cultural diversity to non-migrants. Researchers claim that local governments and municipalities “must be part of a framework of multi-level governance” for migrants’ integration (OECD, 2017). The 2030 Agenda for Sustainable Development highly recognizes the positive contribution of migrants, who deserve to live in a “just, equitable, tolerant, open and socially inclusive world” (2030 Agenda, 2015). Existing research has acknowledged that migrants make low use of local services, such as police, hospitals, educational institutions or leisure facilities due to language barriers and uncertainty on rules of engagement (Sime & Fox, 2014), cultural barriers and issues of trust in services (Alpers, 2016) or social exclusion (Arai, 2006). In order to develop insight into the realities of integration and social cohesion between migrant and host communities in Great Britain, in 2019 this study used a survey to explore how trust and meaningful interaction between all sections of the community could be created by providing social and educational activities for migrant and host communities in Boston, the UK. Furthermore, the research aimed to answer the question whether learning about another culture could increase understanding of how one’s own culture shapes the perceptions of oneself, of the world and of our relationship with others.[...]
Journal | Cite Score | SNIP | SJR | Year | Quartile |
---|---|---|---|---|---|
Sustainable Multilingualism | 0 | 0 | 0 | 2020 | Q4 |