Vibrations of a box of packages excited by non-uniformities of the road profile
Author | Affiliation | |
---|---|---|
Gegeckienė, Laura | ||
Date | Volume | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|---|
2012 | 44 | 2 | 123 | 130 |
The first eigenfrequencies of the packages in the non-deformable box have been determined as well as the forced frequencies excited by the non-uniformities of the road. In order to avoid big overloads it is recommended to choose the velocity of motion in such a way that the difference between the eigenfrequencies and the forced frequencies would be maxmin. Eigenmodes of ten rows and ten columns of packages in a box are analyzed. A package is represented as a single plane strain element. Interconnection of packages is assumed by special elements which ensure continuity of the normal displacement by the penalty method. Eigenmodes of ten long packages in a box are analyzed. A long package is represented as consisting from ten plane strain elements. The influence of vibrations in the process of transportation of packages is analyzed by taking the non-uniformities of the road profile into account. The main structure of the performed investigation is presented here, while the detailed optimal synthesis and results of experimental investigations are the subjects of other papers.
Nustatyti pirmieji pakuočių nedeformuojamoje dėžėje savi dažniai, o taip pat kelio nelygumų sužadinami priverstiniai dažniai. Tikslu išvengti per didelių perkrovų rekomenduojama parinkti tokį judesio greitį, kad skirtumas tarp savų dažnių ir priverstinių dažnių būtų maksmin. Analizuojamos dešimties eilučių ir dešimties stulpelių pakuočių esančių dėžėje savos formos. Pakuotė vaizduojama vienu elementu esančiu plokščioje deformuotoje būsenoje. Pakuočių tarpusavio ryšys priimamas panaudojant specialius elementus, kurie užtikrina normalinio poslinkio tolydumą baudos metodu. Analizuojamos dešimties ilgų pakuočių esančių dėžėje savos formos. Priimama, kad ilga pakuotė yra sudaryta iš dešimties elementų esančių plokščioje deformuotoje būsenoje. Pakuočių transportavimo procese virpesių įtaka yra analizuojama įvertinant kelio profilio nelygumus. Pateikta pagrindinė atlikto tyrimo struktūra, o detali optimali sintezė ir eksperimentinių tyrimų rezultatai yra kitų straipsnių analizės objektais.