Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/1009
Type of publication: research article
Type of publication (PDB): Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Vadyba / Management (S003)
Author(s): Zikienė, Kristina
Title: Research of factors influencing loyal customer switching behaviour: updated and revised in the context of economical crisis
Other Title: Lojalių vartotojų pakeitimo elgseną formuojančių veiksnių tyrimas: atnaujinimai ekonominės krizės kontekste
Is part of: Organizacijų vadyba : sisteminiai tyrimai. Kaunas : Vytauto Didžiojo universiteto leidykla, 2012, nr. 61
Extent: p. 143-154
Date: 2012
Keywords: Pakeitimo elgsena;Pakeitimo elgseną formuojantys veiksniai;Pakeitimo elgseną iššaukiantys veiksniai;Pakeitimo elgseną stabdantys veiksniai;Switching behavior;Factors affecting customer switching behaviour;Factors supporting switching behaviour;Factors repressing switching behaviour
Abstract: Atsižvelgiant į ilgalaikių santykių teikiamą naudą, vartotojų lojalumas tampa daugelio organizacijų siekiamybe. Tačiau vartotojų lojalumo kūrimo veikla tampa problematiška dėl augančių lojalumo kaštų, o empiriniai tyrimai atskleidžia, kad vartotojų pasitenkinimas dar negarantuoja, jog produktu ar paslauga patenkinti vartotojai liks lojaliais organizacijai ir nekeis jos alternatyvia. Mokslinėje literatūroje pažymima, kad vartotojų lojalumas nėra statiškas, o linkęs kisti. Tačiau lieka daug neatsakytų klausimų: jei lojalumas kinta, kas skatina ar įtakoja tuos pokyčius? Vartotojo pakeitimo elgsenos, kaip nelojalumo išraiškos, aiškinimas vien patirto nepasitenkinimo, augančių kainų ar specifinių vartotojo charakteristikų terminais yra pernelyg paviršutiniškas. Tyrėjai teigia, jog egzistuoja specifinės problemos, įvykiai bei veiksniai, vadinami pakeitimo elgseną formuojančiais veiksniais, kurie įtakoja vartotojų pakeitimo elgseną. Kaip pažymima mokslinėje literatūroje, remiantis šiuolaikinėmis realijomis, aplinkos specifiškumas ir pokyčiai, ypatingai ekonominės krizės kontekste, į keblią padėtį pastato patį vartotojų lojalumą, nes vartotojai tampa daug jautresni kainoms. Taigi galima teigti, jog ekonominė krizė Europoje ir daugelyje pasaulio šalių įtakoja vartotojų lojalumo ir pakeitimo elgsenos formavimosi pokyčius. Pasikeitimų vartotojų pakeitimo elgseną formuojančiuose veiksniuose (jų svarbos bei įtakos kitime) nustatymas nebūtų komplikuotas, jei visi vartotojai būtų traktuojami vienodai, nekreipiant dėmesio į jų lojalumo statusą. [...]
The paper presents the analysis of switching behavior and factors involved in the formation of customer switching behavior in the context of economical crisis. Firstly, readers are introduced with the theoretical attitude of customer switching behavior. Then the methodological principles of the research on factors affecting potential switching behavior of loyal customers are defined
Internet: https://www.vdu.lt/cris/bitstream/20.500.12259/1009/1/ISSN2335-8750_2012_N_61.PG_143-154.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12259/1009
Affiliation(s): Marketingo katedra
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Organizacijų vadyba: sisteminiai tyrimai / Management of Organizations: Systematic Research 2012, nr. 61
Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

75
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

133
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.