Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/100403
Type of publication: Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Filologija / Philology (H004)
Author(s): Cibulskienė, Jurga
Title: The conflictual nature of metaphors in live basketball commentaries: a corpus- driven approach
Other Title: Konflikto metaforų analizė tiesioginėse krepšinio rungtynių komentaruose taikant tekstynų metodą
Is part of: Žmogus ir žodis : mokslo darbai. Svetimosios kalbos. , T. 16, nr. 3 (2014)
Extent: p. 36-60
Date: 2014
Keywords: Krepšinio diskursas;Konflikto metafora;Metaforiniai pasakymai;Metaforinis scenarijus;Konfliktiškumas;Basketball discourse;Conflict metaphor;Metaphorical expressions;Metaphorical scenario;Conflictual nature
Abstract: Pastaraisiais metais vis daugiau metaforos tyrimų tampa taikomaisiais, t.y. susiję su realaus gyvenimo sritimis. Politinio, ekonominio, sveikatos, švietimo, meno diskursų metaforos yra plačiai analizuojamos kognityvistų. Šis tyrimas tęsia metaforos studijas realiame diskurse ir analizuoja metaforą sporto diskurse, tiksliau tariant, Europos krepšinio čempionato tiesioginių transliacijų komentaruose. Buvo sudarytas 46 559 žodžių tekstynas ir metaforiniai pasakymai buvo analizuojami pasitelkus programinę AntConc įrangą. Tyrimas rodo, kad krepšinio diskurse vyrauja konceptualioji konflikto metafora. Pastebėta, kad nustatyti metaforiniai pasakymai paklūsta tam tikram scenarijui: kova, puolimas, gynyba, pergalė/pralaimėjimas, kariaujantys žmonės, ginklai, jėgos panaudojimas, agresija, grėsmė. Nors dauguma metaforinių pasakymų yra konvencionalūs ir suprantami kaip krepšinio terminai, matoma aiški krepšinio ir karo terminų koreliacija, kuri veikia žiūrovų pasąmonę. Itin dažnas konflikto metaforos vartojimas yra susijęs su bandymu paveikti žiūrovų emocijas, arba pagal Aristotelį pathos. Vartodamas šią metaforą, komentatorius siekia sudominti žiūrovus ir įtraukti juos į žaidimą
The recent years mark a general tendency of metaphor analysis in the social world. Such ‘real world’ discourses as political, economic, educational, illness, art etc. have come into focus of cognitive metaphor researches. The current research addresses metaphor in sport discourse, or to be exact, in basketball discourse of the 2011 European Basketball Championship. A corpus of 46 559 words of transcribed live basketball commentaries was constructed and analysed using AntConc concordance program. The findings show that the most characteristic conceptual metaphor in the analysed discourse is the conflict metaphor. After distinguishing metaphorical expressions which draw from the domain of conflict, the scenario which the conflict metaphor follows was determined: fight, attack, defence, victory, defeat, belligerents, weapons and exerting force, aggression, threat. Although most metaphorical expressions used in the analysed discourse are highly conventionalized and naturally comprehended as basketball terminology without realizing that there is close correlation between basketball and war, we cannot downplay their influence on the spectators’ subconscious minds. Extremely frequent use of the conflict metaphor is aimed at arousing the spectators’ emotions, or pathos, according to Aristotle. The commentator’s function is to affect the spectators and make them a part of the basketball game
Internet: http://dx.doi.org/10.15823/zz.2014.012
https://www.vdu.lt/cris/bitstream/20.500.12259/100403/1/ISSN1822-7805_2014_T_16_N_3.PG_37-60.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12259/100403
http://dx.doi.org/10.15823/zz.2014.012
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Švietimo akademija
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications
Žmogus ir žodis / Man and the Word, 2014, t. 16, nr. 3: Svetimosios kalbos

Files in This Item:
marc.xml8.55 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.