Vytautas Magnus University Research Management System (VDU CRIS)





Publication:
Jaunesniojo amžiaus (11–15 metų) paauglių patyčių prevencija bendrojo ugdymo mokyklose

cris.lastimport.scopus2025-09-27T22:49:59Z
cris.lastimport.wos2024-11-23T23:58:53Z
cris.virtual.authorVančugovaitė, Simona
cris.virtual.authorVančugovaitė, Simona
cris.virtual.authorTandzegolskienė-Bielaglovė, Ilona
cris.virtual.authorTandzegolskienė-Bielaglovė, Ilona
cris.virtual.authorTandzegolskiene, Ilona
cris.virtual.authorTandzegolskiene-Bielaglove, I.
cris.virtual.departmentSocialinių mokslų fakultetas / Faculty of Social Sciences
cris.virtual.departmentEdukologijos tyrimų institutas / Educational Research Institute
cris.virtual.departmentVytauto Didžiojo universitetas / Vytautas Magnus University
cris.virtual.departmentIkimokykl. ir prad. ugdymo katedra / Department of Preschool and Primary Education
cris.virtual.departmentMokytojų rengimo institutas / Teacher Training Institute
cris.virtualsource.authorf6aa75a2-2065-4f00-a345-ee850a1ed2fd
cris.virtualsource.authorf6aa75a2-2065-4f00-a345-ee850a1ed2fd
cris.virtualsource.author7f455074-baf0-4af9-8f35-30dce6c80858
cris.virtualsource.author7f455074-baf0-4af9-8f35-30dce6c80858
cris.virtualsource.author7f455074-baf0-4af9-8f35-30dce6c80858
cris.virtualsource.author7f455074-baf0-4af9-8f35-30dce6c80858
cris.virtualsource.author-orcid7f455074-baf0-4af9-8f35-30dce6c80858
cris.virtualsource.author-orcidf6aa75a2-2065-4f00-a345-ee850a1ed2fd
cris.virtualsource.departmentf6aa75a2-2065-4f00-a345-ee850a1ed2fd
cris.virtualsource.department7f455074-baf0-4af9-8f35-30dce6c80858
cris.virtualsource.department7f455074-baf0-4af9-8f35-30dce6c80858
cris.virtualsource.department7f455074-baf0-4af9-8f35-30dce6c80858
cris.virtualsource.department7f455074-baf0-4af9-8f35-30dce6c80858
cris.virtualsource.journalance2d980414-ef91-4868-99aa-5207d63251f0
cris.virtualsource.orcidf6aa75a2-2065-4f00-a345-ee850a1ed2fd
cris.virtualsource.orcid7f455074-baf0-4af9-8f35-30dce6c80858
dc.contributor.authorTandzegolskienė, Ilona
dc.contributor.authorVančugovaitė, Simona
dc.coverage.spatialLT
dc.date.accessioned2019-07-16T11:52:19Z
dc.date.available2019-07-16T11:52:19Z
dc.date.issued2019
dc.date.updated2019-07-18T10:55Z
dc.description.abstractThe consequences of bullying among adolescents have a negative influence on the development of adolescent’s personality and socialization, as well as can affect schoolchildren’s physiology (e.g. organ functions, regulation of the nervous system), psychology (e.g. a teenager becomes sensitive, loses self-control), contemplation (e.g. a teenager feels helpless) and behaviour (e.g. non-attendance of lessons, teenager’s attentiveness is impaired); therefore, in order to avoid the bullying problem and consequences coursed by it, it is required that pedagogues select proper measures of bullying prevention, which would help to stop bullying among adolescents, to educate their social skills, to develop a tolerant and positive approach to communication, and negative attitudes towards the bullying problem. The research has involved 16 teachers from 6 general education schools of Kaunas. The results of the research showed that pedagogues responded quickly to the bullying situation and looked for the ways to solve the problem, social pedagogues and psychologists mostly organized consultations for all involved in bullying while form masters tended to initiate discussions during and after a class lesson. However, it is very important that pedagogues provide schoolchildren certain knowledge about different consequences of bullying, develop skills of safe behaviour, strengthen self-confidence and self-esteem of adolescents, develop tolerance, self-control, promote communication and cooperation with peers.en
dc.description.abstractPaauglių patyčios skaudžiai veikia paauglio asmenybės augimą (pvz., krenta paauglio savivertė) ir socializaciją (pvz., sunkiau užmezgami nauji santykiai). Taip pat gali sutrikti mokinių fiziologija (pvz., organų veikla, nervinė reguliacija), psichologija (pvz., paauglys tampa jautrus, praranda savikontrolę), mąstymas (pvz., paauglys jaučiasi bejėgis) ir elgesys (pvz., pamokų nelankymas, sutrinka paauglio dėmesingumas), todėl svarbu, kad pedagogai pagal situaciją pasirinktų tinkamas patyčių prevencines priemones, kurios neleistų plisti paauglių patyčioms. Šiame straipsnyje nagrinėjami pedagogų vykdomos patyčių prevencinės veiklos aspektai, kurie galėtų padėti mažinti paauglių patyčias bendrojo ugdymo mokykloje. Tyrime dalyvavo 16 pedagogų iš 6 Kauno miesto bendrojo ugdymo mokyklų. Tyrimo metu pastebėta, kad pedagogai greitai reaguoja į patyčių situaciją ir ieško būdų iškilusiai problemai spręsti. Socialiniai darbuotojai ir psichologai dažniausiai organizuoja konsultacijas visiems patyčių dalyviams, o klasės vadovai inicijuoja diskusijas apie esamą situaciją klasės valandėlės metu. Kalbant apie paauglių socialinių įgūdžių stiprinimą pabrėžiama, kad, vykdant prevenciją, paauglys gali išmokti tolerantiškai bendrauti, bendradarbiauti, valdyti emocijas, dalytis savo daiktais, labiau suprasti kitą asmenį.lt
dc.description.sponsorshipVytauto Didžiojo universitetas / Vytautas Magnus University
dc.description.sponsorshipSocialinių mokslų fakultetas / Faculty of Social Sciences
dc.description.sponsorshipŠvietimo akademija / Education Academy
dc.description.sponsorshipEdukologijos tyrimų institutas / Educational Research Institute
dc.format.extentp. 183-201
dc.identifier.doi10.15823/p.2019.133.10
dc.identifier.otherVDU02-000060034
dc.identifier.urihttps://www.vdu.lt/cris/bitstream/20.500.12259/99509/1/ISSN2029-0551_2019_T_133_N_1.PG_183_201.pdf
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.15823/p.2019.133.10
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12259/99509
dc.language.isolt
dc.publisherKaunas: Vytauto Didžiojo universitetas
dc.relation.ispartofPedagogika : mokslo darbai = Pedagogy. Kaunas: Vytauto Didžiojo universitetas, 2019, T. 133, nr. 1
dc.relation.isreferencedbyScopus
dc.relation.isreferencedbyEducation Research Complete
dc.relation.isreferencedbyComplete Central & Eastern European Academic Source
dc.relation.isreferencedbyMLA: International Bibliography
dc.relation.isreferencedbyIndex Copernicus
dc.relation.isreferencedbyCEEOL
dc.relation.isreferencedbyCSA Social Services Abstracts
dc.relation.issn1392-0340
dc.relation.issuePedagogika / Pedagogy 2019 t. 133, nr. 1
dc.relation.journalPedagogika / Pedagogy
dc.relation.volumePedagogika / Pedagogy 2019 t. 133
dc.rightsopen access*
dc.subjectBendrojo ugdymo mokyklalt
dc.subjectPaaugliailt
dc.subjectPatyčioslt
dc.subjectPatyčių prevencijalt
dc.subjectGeneral education schoolen
dc.subjectAdolescentsen
dc.subjectBullyingen
dc.subjectBullying preventionen
dc.subject.classificationStraipsnis Scopus duomenų bazėje / Article in Scopus database (S1b)
dc.subject.otherEdukologija / Education (S007)
dc.titleJaunesniojo amžiaus (11–15 metų) paauglių patyčių prevencija bendrojo ugdymo mokykloselt
dc.title.alternativePrevention of bullying among young adolescents (11–15 years of age) at general education schoolen
dc.typetype::text::journal::journal article::research article
dcterms.bibliographicCitation43
dcterms.subjectSocialiniai mokslai / Social sciences (S)
dspace.entity.typePublication
local.relation.isreferencedbyScopus
local.relation.isreferencedbyEducation Research Complete (EBSCO)
local.relation.isreferencedbyCentral & Eastern European Academic Source (EBSCO)
local.relation.isreferencedbyMLA International Bibliography
local.relation.isreferencedbyIndexCopernicus
local.relation.isreferencedbyCEEOL
local.relation.isreferencedbyCSA Social Services Abstracts
local.subject.classificationS4
local.typeresearch article
localcerif.author.code111950396-0802
localcerif.author.code111950396-07
localcerif.author.countryLT
localcerif.author.countryLT
localcerif.pages19*
localcerif.sco.citescore0.4
localcerif.sco.hashba718ec5f000b5a7def35a0bdb951bea
localcerif.sco.quartileQ4
localcerif.sco.sjr0.193
localcerif.sco.snip0.275
localcerif.sco.titlePedagogika
localcerif.sco.year2019
oaire.citation.endPage201
oaire.citation.issue1
oaire.citation.startPage183
oaire.citation.volume133
oairecerif.author.affiliationEdukologijos tyrimų institutas / Educational Research Institute
oairecerif.author.affiliationSocialinių mokslų fakultetas / Faculty of Social Sciences

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
ISSN2029-0551_2019_T_133_N_1.PG_183_201.pdf
Size:
440.14 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
license.txt
Size:
1.94 KB
Format:
Unknown data format
Description: