Bendrųjų ir profesinių kompetencijų poreikių kaita kvalifikacijos struktūroje = Needs for social partner general and vocational competencies in the contex of changes in work and education systems
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT | ||
LT | ||
LT | ||
Boželytė, Virginija | LT |
Date | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2006 | 12 | 126 | 139 |
Straipsnio tikslas - nustatyti socialinių partnerių bendrųjų ir profesinių kompetencijų poreikius švietimo sistemos pokyčių kontekste. Kelti tokie uždaviniai: a) apžvelgti naujus socialinių partnerių uždavinius; b) išsiaiškinti socialinių partnerių bendrųjų ir profesinių kompetencijų poreikius; c) išsiaiškinti motyvus, skatinančius socialinių partnerių kvalifikacijos tobulinimą; d) pateikti profesinių ir bendrųjų kompetencijų sritis, kuriose socialiniai partneriai siekia įgyti naujas kompetencijas. Straipsnyje buvo naudojami literatūros analizės, anketavimo bei interviu metodai. Siekiant gauti duomenis apie socialinių partnerių - Rūmų profesinio rengimo skyriaus darbuotojų - turimas kompetencijas ir norint nustatyti jų bendrųjų ir profesinių kompetencijų poreikius, buvo atliktas kiekybinis (atlikta dviejų dalių anketinė apklausa) bei kokybinis (atliktas struktūrinis interviu) tyrimas. Nurodoma, kad dėl vykstančių veiklos ir švietimo sistemos pokyčių socialiniams partneriams profesiniame rengime kyla naujų užduočių. Daroma išvada, kad socialiniai partneriai galėtų ne tik organizuoti kvalifikacijos egzaminus, bet ir atlikti tyrimus, vykdyti mokymus, organizuoti kompetencijų vertinimą ir pripažinimą, konsultuoti profesines mokyklas. Profesinio rengimo skyriaus darbuotojams mokymosi poreikį skatina profesinio augimo bei saugumo motyvai. Siekiant šį poreikį patenkinti, reikia atnaujinti kvalifikacijos tobulinimo turinį ir jį formuojant atsižvelgti į darbuotojų kompetencijų poreikius. Bendrųjų ir profesinių kompetencijų sritys galėtų užtikrinti didesnį socialinių partnerių įsitraukimą į profesinį rengimą, kokybišką Rūmų, kaip socialinio partnerio, veiklą atliekant profesinio rengimo sistemos deleguotas funkcijas ir uždavinius, veiklos ir švietimo pasaulių sąveiką.
The article presents an overview of the changes in vocational education and training and challenges posed to social partners, seeking for more efficient organisation of vocational training and education. A quantitative and qualitative analysis of the research findings is presented, highlighting the needs for social partner general and processional competencies.