Publication:
Nuo vertybinio idealizmo iki pragmatinės komercijos? : Olimpinės vertybės ir jų kaita

cris.virtual.departmentSocialinių mokslų fakultetas / Faculty of Social Sciences
cris.virtual.departmentVytauto Didžiojo universitetas / Vytautas Magnus University
cris.virtual.departmentSociologijos katedra / Department of Sociology
cris.virtual.departmentEdukologijos tyrimų institutas / Educational Research Institute
cris.virtual.departmentPolitikos mokslų ir diplomatijos fakult. / Faculty of Political Science and Diplomacy
cris.virtual.departmentSocialinių tyrimų centras / Social Research Centre
cris.virtual.departmentLietuvių išeivijos institutas / Lithuanian Emigration Institute
cris.virtualsource.author-orcid192a2912-bbbf-431b-a522-36114513be21
cris.virtualsource.department192a2912-bbbf-431b-a522-36114513be21
cris.virtualsource.department192a2912-bbbf-431b-a522-36114513be21
cris.virtualsource.department192a2912-bbbf-431b-a522-36114513be21
cris.virtualsource.department192a2912-bbbf-431b-a522-36114513be21
cris.virtualsource.department192a2912-bbbf-431b-a522-36114513be21
cris.virtualsource.department192a2912-bbbf-431b-a522-36114513be21
cris.virtualsource.department192a2912-bbbf-431b-a522-36114513be21
cris.virtualsource.journalance5c5d1eb7-b885-4038-94e7-1ba484527269
cris.virtualsource.orcid192a2912-bbbf-431b-a522-36114513be21
dc.contributor.authorGenys, Dainius
dc.coverage.spatialLT
dc.date.accessioned2020-11-30T08:13:48Z
dc.date.available2020-11-30T08:13:48Z
dc.date.issued2011
dc.date.updated2020-11-30T10:35Z
dc.description.abstractThis article aims at examining the relevance of Olympic values in contemporary context. In order to understand the changes taking place in sport, we need to understand the general social and cultural trends that make according impact on sport. Functionalist theory is being used in the article to present the concept of sport and its role in society. The paper also deals with liquid society and globalization impact on the change of Olympic values. This change provides an opportunity to assess the relevance and ambivalence of Olympic values, principles and methods, and finally raise the question of whether the value based attitude is possible in contemporary sport at all? To achieve the aim of the article following tasks were raised: 1) to discuss the changing values and their impact on sport on the basis of functionalism theory; 2) to analyze the meaning of the Olympic values in the context of globalization and liquidity theories. Research methods: the article uses the method of scientific literature systematic review and comparative analysis. In functionalism theory, a society is understood as a complex system whose individual parts work together to create stability and solidarity. All areas of society are organically intertwined and harmoniously functioning structure. They are able to adapt to the changing environment and also performing specific functions. Sport as social institute, in the functionalism theory, has to adapt to the dominant trends of society (modernization, industrialization, globalization, commercialization, etc.). These trends have according impact on sport.[...]en
dc.description.abstractStraipsnio tikslas – pasitelkus mokslinės literatūros šaltinių apžvalgos ir lyginamosios analizės metodus apžvelgti olimpinių vertybių kaitą ir aktualumą šiandieniame kontekste. Tikslui pasiekti keliami tokie pagrindiniai uždaviniai: 1) aptarti kintančio pasaulio vertybes ir remiantis funkcionalizmo teorija apibūdinti jų poveikį sportui; 2) išanalizuoti olimpinių vertybių reikšmę globalizacijos ir takios visuomenės teorijų kontekste. Funkcionalizmo teorijos kontekste sportas, kaip socialinis institutas, turi prisitaikyti prie bendrų visuomenėje vyraujančių ir kartu ją veikiančių tendencijų – modernizacijos, industrializacijos, globalizacijos, komercializacijos ir t. t. Vadinasi, siekiant suprasti sporte vykstančią kaitą, pirmiausia reikia suvokti bendras socialinės ir kultūrinės raidos tendencijas, atitinkamai veikiančias sportą. Globalios vartojimo tendencijos lemia ne tik olimpinio sąjūdžio kaitą, išplaukiančią iš siekio prisitaikyti prie besikeičiančio konteksto, bet ir naujovišką vertybinę interpretaciją. Kitaip sakant, olimpinio sąjūdžio kritika – tai ne olimpinių vertybių ir net ne jų pritaikymo šiandien kritika. Drama ta, kad likvidžiame, takiame kontekste, silpstant socialiniams santykiams ir mažėjant vertybių funkcionalumui, senkant vertybių gelmei, nebesuprantamos atrodo olimpinių vertybių reikšmės. Socialiniai ir moraliniai žaidimo sporte ypatumai yra nusilpę ar net atrofuojasi, o instrumentiniams (dažnai prievartiniams) varžymosi elementams yra teikiama pirmenybė. Modernaus sporto sukurtas mitas yra paremtas pavieniais sporto žvaigždžių įvaizdžiais, patraukliomis bilietų įsigijimo akcijomis, rungtynių metu žiūrovai linksminami įvairiais šou tipo spektakliais ir taip siekiama sukurti geros pramogos įspūdį.[...]lt
dc.description.sponsorshipVytauto Didžiojo universitetas / Vytautas Magnus University*
dc.description.sponsorshipSocialinių mokslų fakultetas / Faculty of Social Sciences*
dc.format.extentp. 5-12
dc.identifier.otherVDU02-000010519
dc.identifier.urihttps://www.vdu.lt/cris/bitstream/20.500.12259/111747/1/ISSN2424-3949_2011_N_1.PG_5-12.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12259/111747
dc.language.isolt
dc.publisherVilnius : Lietuvos sporto informacijos centras
dc.relation.ispartofSporto mokslas = Sport science. Vilnius : Lietuvos sporto informacijos centras, 2011, nr. 1(63)
dc.relation.isreferencedbyIndex Copernicus
dc.relation.issn1392-1401
dc.relation.issueSporto mokslas, 2011, Nr. 1
dc.relation.journalSporto mokslas / Sport Science
dc.rightsopen access*
dc.subjectOlimpinis sąjūdislt
dc.subjectOlimpinės vertybėslt
dc.subjectKomercializacijalt
dc.subjectGlobalizacijalt
dc.subjectTaki visuomenėlt
dc.subjectFunkcionalizmaslt
dc.subjectOlympic Movementen
dc.subjectOlympic valuesen
dc.subjectCommercializationen
dc.subjectGlobalizationen
dc.subjectLiquid societyen
dc.subjectFunctionalismen
dc.subject.classificationStraipsnis kitoje duomenų bazėje / Article in other database (S4)
dc.subject.otherSociologija / Sociology (S005)
dc.titleNuo vertybinio idealizmo iki pragmatinės komercijos? : Olimpinės vertybės ir jų kaitalt
dc.title.alternativeFrom value-based idealism to pragmatic commerce? Olympic values and their changeen
dc.typetype::text::journal::journal article::research article
dcterms.bibliographicCitation17
dcterms.subjectS
dspace.entity.typePublication
local.relation.isreferencedbyIndexCopernicus
local.subject.classificationS4
local.typeresearch article
localcerif.author.code111950396-07
localcerif.author.countryLT
localcerif.pages8*
oaire.citation.endPage12
oaire.citation.issue1
oaire.citation.startPage5
oairecerif.author.affiliationSocialinių mokslų fakultetas / Faculty of Social Sciences

Files

Original bundle

Now showing1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
ISSN2424-3949_2011_N_1.PG_5-12.pdf
Size:
410.15 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

License bundle

Now showing1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
license.txt
Size:
1.94 KB
Format:
Unknown data format
Description: