Oro srauto greičio tarpe tarp kūlimo būgno spragilų ir pobūgnio tyrimas
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT | ||
LT | ||
LT | ||
LT | ||
LT |
Date | Volume | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|---|
2013 | 45 | 1 | 49 | 59 |
Sukamas javų kombaino kūlimo būgnas sukuria oro srautą tarpe tarp būgno ir pobūvio. Dalis oro nukreipiama pro pobūgnio ardelius. Straipsnyje pateikti oro srauto greičio tarpe tarp kūlimo būgno ir pobūgnio tyrimai. Eksperimentiniai tyrimai atlikti stacionariu tangentiniu vienbūgniu kūlimo stendu, kuri sudarė 0,6 m skersmens ir 1,2 m pločio aštuonių spragilų tangentinis kūlimo būgnas, kurį 146° kampu gaubė ardelinis pobūgnis. Pateiktos oro srauto greičio tarpe tarp būgno ir pobūgnio priklausomybės nuo technologinių ir konstrukcinių kūlimo būgno parametrų. Eksperimentiniais tyrimais nustatyta, jog kūlimo būgno konstrukciniai ir technologiniai parametrai turi įtaką sukuriamam oro srautui. Oro srauto greitis didėja pobūgnio galo link. Būgną sukant 350 min1 dažniu (vs=ll m-s -1), greičių skirtumas pirmojoje ir trečiojoje pobūgnio dalyse siekia 1 m-s -1 , o padidinus sukimosi dažnį iki 750 min1 - apie 3 m-s 1. Didinant kūlimo būgno sukimosi dažni nuo 350 min-1 iki 750 min -1 oro srauto judėjimo greitis tarpe tarp būgno ir pobūgnio didėja tačiau spragilų greičio nepasiekia. Pirmojoje pobūgnio dalyje oro srauto greitis sudaro 61,3 %, o galinėje 72 3% spragilu greičio, kai /=8,34 kg-m2. Tolimesniais eksperimentiniais tyrimais nustačius oro srauto greičio tarp būgno ir pobūgnio bei jo ardeliuose kitimo dėsningumus, galima modeliuoti racionalią kūlimo būgno tarpspragilių konstrukciją.
The rotation of combine harvester threshing cylinder creates an air flow within threshing crescent, part of which is directed through the openings in the concave. The present article gives the air floow velocity trials within threshing crescent. Experimental studies were carried out with a stationary tangential threshing cylinder stand which consisted of 0.6 m diameter and 1.2 m wide eight rasp bars tangential threshing cylinder which is surrounded by concave with 146°. Air velocity was measured at 56 locations, distributed dependent on construction of concave. The air velocity was measured using a hot wire anemometer unit The output data was recorded on PC using 10 bit ADC converter. Nine levels of cylinder peripheral speed (from 11.0 m-s -1 to 23.6 m-s -1) at cylinder-concave clearances of: 36 mm at front, 32 mm in middle, and 20 mm at rear part of concave were used in this experiment. The results of the experiment show that there were significant differences of air velocity among cylinder peripheral speeds and locations. The air velocity increased with increased cylinder peripheral speed and towards the rear of the concave. Air flow velocity within threshing crescent dependence on technological and constructional parameters of the threshing cylinder is presented.