Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/99529
Type of publication: Straipsnis / Article
Author(s): Radovan, Marko
Title: Cognitive and metacognitive aspects of key competency “learning to learn”
Other Title: Svarbiausios „mokėjimo mokytis“ kompetencijos kognityviniai ir metakognityviniai aspektai
Is part of: Pedagogika, 2019, t.133, nr. 1, p. 28-42
Date: 2019
Keywords: Key competences;Learning to learn;Cognitive strategies;Metacognition;Selfregulated learning;Svarbiausios kompetencijos;Mokėjimas mokytis;Savireguliacinis mokymasis;Kognityvinės strategijos metakognicija
Abstract: The article analyzes the key competence of “learning to learn” from the cognitive and metacognitive perspective. “Learning to learn” is one of the competences identified by the European Commission as a key to successfully addressing the challenges of the 21st century. In this paper, we argue that the cognitive and metacognitive aspects of learning are most important to gain an understanding of this key competence and enable individuals to pursue an independent and successful learning at school and beyond. Research into these processes began in the early 1980s, especially in the fields of cognitive and educational psychology, and a lot of correlation was found between cognitive learning strategies and learning achievements. It is argued in the article, that learning to learn is a competence that needs to be developed through formal schooling and beyond. It affects changes in teaching approaches and organization of students’ learning as a whole.
Straipsnyje pateikiama keletas teorinių minčių, padedančių suprasti svarbiausias „mokėjimo mokytis“ kompetencijas, pripažintas Europos Sąjungoje. Analizė suskirstyta į tris dalis: 1) kompetencijos kognityvinių ir metakognityvinių elementų aprašymas; 2) „mokymosi mokytis“ kompetencijų svarba mokinių akademiniams pasiekimams ir 3) siūlomos mokymo strategijos mokymosi mokytis kompetencijai ugdyti. Per pastaruosius du dešimtmečius Europos Sąjungoje ir EBPO (Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijoje) buvo daug veiklos šia tema. 2006 m. patvirtinta Europos Parlamento ir Tarybos rekomendacija ,,Dėl bendrųjų visą gyvenimą trunkančio mokymosi gebėjimų“. Apibrėžti aštuoni pagrindiniai gebėjimai; mūsų temai buvo svarbiausia pagrindinė „mokėjimo mokytis“ kompetencija. Iš kompetencijos apibrėžimo tampa aišku, kad teoriniai ir empiriniai šios kompetencijos pagrindai slypi mokymosi teorijose, – jie tiksliau apibūdina savireguliuojamo mokymosi teorijas. Kognityvinės mokymosi teorijos šią temą jau seniai nagrinėja, o šios srities pamokos yra vienareikšmės: tiek pažinimo, tiek metakognityvinės strategijos turi būti naudojamos autonominiam ir kokybiniam mokymuisi. Mes teigiame, kad „mokymosi mokyti“ kompetencijos gali būti įgyjamos bet kuriuo amžiaus tarpsniu, net ir vyresniajame amžiuje, tačiau tyrimai rodo, kad vis dėlto efektyviausias „mokėjimo mokytis“ kompetencijos naudojimas yra ankstyvajame formaliame švietime. Tai reiškia naujus iššūkius mokytojams, nes rekomenduojama, kad ši kompetencija būtų įtraukta į mokymą. Mokytojai turėtų naudoti šią kompetenciją ir skatinti mokėjimą mokytis, siekdami pagerinti mokymosi pasiekimus, didindami mokymosi motyvaciją bei stiprindami besimokančiųjų mokymosi autonomiją ir savireguliavimą.
Internet: https://doi.org/10.15823/p.2019.133.2
https://hdl.handle.net/20.500.12259/99529
Appears in Collections:Pedagogika / Pedagogy 2019 t. 133, nr. 1

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

124
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

113
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.