Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/99519
Type of publication: Recenzuojamos išplėstinės tezės / Peer-reviewed extended theses (T1d)
Field of Science: Psichologija / Psychology (S006)
Author(s): Šakinytė, Dainora;Markšaitytė, Rasa
Title: Ar socialinė reklama, skirta vairavimo išgėrus prevencijai, keičia požiūrį į rizikingą vairavimą?
Other Title: Do road safety advertisements targeting drunk driving change attitude towards risky driving?
Is part of: Dialogai : Lietuvos psichologų kongresas, 2019 gegužės 24-25 d., Vilnius: recenzuota kongreso medžiaga. Vilnius: Vilniaus universiteto leidykla, 2019
Extent: p. 84-84
Date: 2019
Keywords: Socialinė reklama;Rizikingas vairavimas;Neblaivus vairuotojas
ISBN: 9786090701805
Abstract: Socialinė reklama laikoma viena iš efektyvių priemonių, skatinančių saugų žmonių elgesį kelyje. Tačiau tam, kad socialinė reklama būtų veiksminga, skatintų saugų vairavimą, yra svarbu, kad ji keistų žmonių požiūrį į saugų elgesį kelyje. Vis dėlto socialinių reklamų efektyvumas nėra iki galo aiškus. Todėl šiuo tyrimu siekta pamatuoti, ar Lietuvoje rodomos socialinės reklamos yra veiksmingos, t.y., geba keisti žmonių požiūrį. Tyrimo metu buvo atliekamas eksperimentas, kuriame dalyvavo 41 studentas (7 vyrai ir 34 moterys, amžius 19- 25 metai). Eksperimento metu tiriamiesiems buvo pateikiamas vienas iš trijų stimulų: socialinė reklama, kurioje vaizduojamas neblaivaus vairuotojo partrenkiamas vaikas; socialinė reklama, kurioje vairavimas išgėrus vaizduojamas kaip mirtina grėsmė gyvybei; automobilių plovyklos reklama. Po stimulo tiriamiesiems buvo pateiktas klausimynas, kuriuo siekiama išsiaiškinti žmonių požiūrį į rizikingą vairavimą (DAQ), ir demografiniai klausimai. Tyrimo rezultatai parodė, kad abi socialines reklamas, skirtas vairavimo išgėrus prevencijai, žiūrėję bei kontrolinės grupės tiriamieji savo požiūriu į rizikingą vairavimą nesiskyrė. Tačiau, nustatyta, jog, nepriklausomai nuo matyto stimulo, tie tiriamieji, kurie patys arba jų artimieji yra nukentėję autoįvykyje, pasižymėjo ne tokiu palankiu požiūriu į rizikingą vairavimą, nei tie tiriamieji, kurie neturėjo skaudžių patirčių kelyje. Taip pat palankesnis požiūris į rizikingą vairavimą pastebimas tarp tų tiriamųjų, kurie turi vairuotojo pažymėjimą, lyginant su tais tiriamaisiais, kurie vairuotojo pažymėjimo neturi. [...]
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/99519
Affiliation(s): Psichologijos katedra
Socialinių mokslų fakultetas
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml5.26 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record

Page view(s)

102
checked on Feb 10, 2020

Download(s)

12
checked on Feb 10, 2020

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.