Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/99513
Type of publication: conference paper
Type of publication (PDB): Recenzuojamos išplėstinės tezės / Peer-reviewed extended theses (T1d)
Field of Science: Psichologija / Psychology (S006)
Author(s): Bagdžiūnienė, Dalia;Liniauskaitė, Audronė;Nasvytienė, Dalia;Kazlauskienė, Aušra;Sakadolskis, Emilija Alma
Title: Stojančiųjų į pedagogines specialybes motyvacijos tapti pedagogu vertinimo teorinės prielaidos ir metodo psichometriniai rodikliai
Other Title: The assessment of pedagogical studies applicants' motivation to become a teacher: theoretical assumptions and psychometric properties
Is part of: Dialogai : Lietuvos psichologų kongresas, 2019 gegužės 24-25 d., Vilnius: recenzuota kongreso medžiaga. Vilnius: Vilniaus universiteto leidykla, 2019
Extent: p. 76-76
Date: 2019
Keywords: Motyvacijos vertinimas;Stojantieji į pedagogines specialybes;Įsipareigojimas profesijai
ISBN: 9786090701805
Abstract: Tikslas – pristatyti stojančiųjų į pedagogines specialybes motyvacijos tapti pedagogu vertinimo metodo teorines prielaidas ir psichometrinius rodiklius. Šalies raidos strateginiai tikslai kelia aukštus reikalavimus esamiems ir būsimiems pedagogams, todėl poreikis turėti veiksmingą būsimų pedagogų atrankos ir rengimo sistemą tampa itin aktualus. Pedagogų ryšys su profesija ir profesinė sėkmė siejami su asmens, studijų proceso ypatumais, pedagoginio darbo patirtimi, psichosocialine įstaigos aplinka (pavyzdžiui, Oder & Eisenschmidt, 2018; Skaalvik & Skaalvik, 2018), tačiau bet kuriame ryšio su profesija etape vienas svarbiausių yra motyvacinis aspektas (Han & Yin, 2016). Motyvacija turi įtakos karjeros sprendimams studijuoti pedagoginę specialybę, pradėti ir tęsti pedagogo karjerą. Lietuvoje, kaip ir daugelyje pasaulio šalių, stojančiųjų į pirmosios pakopos švietimo ir ugdymo studijų programas motyvacijos vertinimas yra privalomas ir vyksta nuo 2010 metų. Pranešimo autorių parengto stojančiųjų motyvacijos tapti pedagogu vertinimo metodo teorinės prielaidos siejamos su savideterminacijos teorijoje išvystyta vidinės motyvacijos koncepcija (Gagne & Deci, 2005). Tyrimai patvirtina vidinės motyvacijos reikšmę akademiniams pasiekimams, pedagogų įsitraukimui į darbą, įsipareigojimui profesijai. Metodą sudaro stojančiųjų atsakymų raštu ir per pokalbį vertinimas, patikimumo ir validumo rodiklių analizei naudoti informacijos šaltiniai – motyvacijos vertinimo protokolai bei stojančiųjų, studentų ir absolventų anketinių apklausų duomenys. Nuo 2013 iki 2018 metų apklausta 4950 asmenų. [...]
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/99513
Affiliation(s): Klaipėdos universitetas
Muzikos teorijos ir pedagogikos katedra
Vilniaus universitetas
Vytauto Didžiojo universitetas
Šiaulių universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

54
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

17
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.