Dzienniki Jarosława Iwaszkiewicza: dyskurs tożsamościowy
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT |
Date |
---|
2016 |
Jaroslavo Ivaškevičiaus Dienoraščiai tai unikalus kultūros tekstas, kuris atskleidžia rašytojo kūrybos skaitymo įvairovę. Šiame straipsnyje tyrimų objektu yra tapatybės diskursas, susietas su menininko statusu. Dienoraščiai tai originalios kultūrinės tapatybės studijos, tai mėginimas įvesti savo biografiją į universalų meno idiomą. Jie perteikia Kito pažinimo procesą, išryškina imagologinius, egzistencinius aspektus, aktualizuoja paralelę Rytai – Vakarai įvairiuose lygiuose: estetiniame, istoriniame, politiniame. Ryškiai funkcionuoja rossica, italica, skandinavų mentalitetas. Nostalginė Dienoraščių autoriaus atmintis išryškina ukrainietišką plotmę. Šlovės ir garbės autorius tarsi kvėpuoja Ukrainos daugiakultūriškumu, kas pasireiškia kalbinėje-stilistinėje rašytojo gilumoje. Ukraina kviečia moderniajam diskursui. Dienoraščių tyrimai, susieti su kitų autoriaus kūrinių analize diskurso komparatyvistikos kontekste, gali tapti Ivaškevičiaus meninio palikimo atgaivinimo priemone.
Diaries by Jarosław Iwaszkiewicz represents a unique text of culture that can be open to diverse interpretation. The article focuses on the discourse of identity that concerns the artist s condition. Diaries makes up original studies into cultural identity and an attempt to integrate individual biography into universal art. It discloses the discovery of Other highlights imaginary and existential aspects actualises the parallel between the West and East in a number of dimensions, namely aesthetic, historical, political. Prominence is given to rossica, italica and Scandinavian mentality. The author s reflection on nostalgic memory reinforces Ukrainian motifs. The multiculturalism of Ukraine is reflected in the stylistic devices employed by the author. Ukraine contributes to postmodern discourse. The key to the revival of the literary heritage of Iwaszkiewicz can be the exploration of his Diaries in connection with his other texts in the light of comparative discourse.