Geometrijos mokymasis progimnazijoje: rezultatai ir iššūkiai
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT | ||
Dargytė, Janina | Nacionalinis egzaminų centras, janina.dargyte@nec.lt | LT |
Date |
---|
2012 |
Lietuvoje trejus metus buvo vykdytas projektas „Standartizuotų mokinių pasiekimų vertinimo ir įsivertinimo įrankių bendrojo lavinimo mokykloms kūrimas“ (I etapas). Jo metu pirmą kartą Lietuvoje buvo sujungta testavimo specialistų, didaktikos specialistų ir mokytojų patirtis, susisteminta ir apibendrinta statistinė ir ekspertinė informacija. Sukurtoje standartizuotoje matematikos programoje pateikiami patikimi progimnaziją bebaigiančių mokinių trijų pasiekimų lygių aprašai. Ir programos kūrimo eigoje, ir jos pristatymo matematikų bendruomenei metu kilo diskusijos apie stipriai besiskiriančius įvairių pasiekimų lygių mokinių gebėjimus, tai sąlygojančias priežastis ir pasekmes. Ypač dideli gebėjimų skirtumai buvo pastebėti geometrijos srityje, kas paskatino straipsnio autores įsigilinti į šios srities mokymo problemas. Pasinaudojusios projekto duomenų bazėmis, jos atliko giluminę geometrijos uždavinių ir jų sprendimo rezultatų statistinę kiekybinę bei kokybinę analizę ir šiame straipsnyje pristato atlikto tyrimo apibendrintus rezultatus.
In Lithuania project “Standardized assessment of student achievement and self-assessment tool for schools of general education development” (Phase I) has been carried out for three years. It is the first time testing specialists’, specialists’ in didactics and teacher’s experience have been merged and statistical and expert information have been systematised and generalized. Standardized grade 8 math programme was created, in which for the first time three students’ achievement levels descriptions and illustrated tasks’ examples are presented. Creation of the programme and programme’s presentation to mathematics community gave rise to many discussions about the different students’ achievement levels abilities and reasons for it. Extra-large ability differences emerged in the field of geometry, which encouraged the authors to go deep into the problems of this area. Authors took advantage of the project database and completed geometry tasks and their solutions deep analysis. This article presents the summarized results of the study.
Leidinyje spausdinami Lietuvos matematikų draugijos LIII konferencijos darbai