Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/96780
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPabarčienė, Reda-
dc.coverage.spatialLT-
dc.date.accessioned2019-05-29T21:21:31Z-
dc.date.available2019-05-29T21:21:31Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.issn13928600-
dc.identifier.otherVDU02-000057449-
dc.identifier.urihttp://www.biblioteka.vpu.lt/zmogusirzodis/PDF/literaturologija/2012/pab39-48.pdf-
dc.description.abstractStraipsnyje kalbama apie dviem prasmėm iš lietuviškųjų dramų „iškeliaujantį“ konfliktą: apie veiksmo vietos iškėlimą iš Lietuvos ir apie draminių prieštarų silpnėjimą veikiant politinei konjunktūrai ir postdraminio teatro stilistikai. Keliamas eurodramos klausimas; konstatuojamos kultūrinėje spaudoje vykusios diskusijos apie euroromaną ribos. Analizuojamos Gintaro Grajausko ir Mariaus Ivaškevičiaus dramos, kurios gali būti traktuojamos kaip skirtingi eurodramos variantai. Grajausko Rezervatas – tai politinė alegorija, „globalizuojanti“ posovietinės Lietuvos patirtį, Brunonas ir barbarai – šiuolaikinė istorinė drama, reiškianti eurooptimizmą kaip šių dienų patriotizmą; Ivaškevičiaus Artimas miestas – populiarioji detektyvinė eurodrama, kurianti subendrintą europietiškumo vaizdinį, Mistras – dramatizuota XIX amžiaus visuotinės literatūros istorija, pateikianti alternatyvią lietuvybę Europos kultūrinės tapatybės kontekste. Eurodramoje arba radikaliai atsisakoma lokalumo (retesnis atvejis), arba, išplėtus geografinę erdvę, plečiamas tautinių herojų ratas, sukuriama lyginimo situacija, leidžianti kritiškai permąstyti tautinius mitus ir stereotipuslt
dc.description.abstractThe present article discusses the issues of ‘the disappearing conflict‘ in the Lithuanian drama in its two senses: first, moving the scene of action beyond the geographical borderline of Lithuania, and, second, the weakening of the drama-specific contradictions under the influence of both political bias and the stylistic peculiarities of the post-drama theatre. The question of the newly-developing eurodrama is raised in the study; also, the situation of the euronovel that has already received a wide coverage in culture-specific publications is surveyed in terms of its identifiable limitations. The dramas by Gintaras Grajauskas and Marius Ivaškevičius are analysed in the article, and dramas of the two authors are treated as two different variants of eurodrama. The drama Reservation by Grajauskas is a political allegory that portrays the post-soviet experience of Lithuanians in a kind of ‘globalised‘ manner; the drama Brunon and Barbarians by the same author represents a contemporary historical drama, with its clearly expressed eurooptimistic spirit as a wayen
dc.description.sponsorshipVytauto Didžiojo universitetas-
dc.description.sponsorshipŠvietimo akademija-
dc.format.extentP. 39-48-
dc.language.isolt-
dc.relation.ispartofŽmogus ir žodis : mokslo darbai. Literatūrologija. , T. 14, nr. 2 (2012)-
dc.relation.isreferencedbyCSA-
dc.relation.isreferencedbyMLA International Bibliography-
dc.relation.isreferencedbyHumanities International Complete-
dc.relation.isreferencedbyTOC Premier-
dc.relation.isreferencedbyCurrent Abstracts-
dc.relation.isreferencedbyCEEOL-
dc.relation.isreferencedbyThe Philosopher's Index-
dc.subjectEurodramalt
dc.subjectEuroromanaslt
dc.subjectEuropos integracijalt
dc.subjectDaugiakultūriškumaslt
dc.subjectTautinė ir kultūrinė tapatybėlt
dc.subjectUžsienio reprezentacijoslt
dc.subjectAlegorijalt
dc.subjectGroteskaslt
dc.subjectParodijalt
dc.subjectIstorinė dramalt
dc.subjectDetektyvinė dramalt
dc.subjectEurodramaen
dc.subjectEuronovelen
dc.subjectEuropean integrationen
dc.subjectMulticulturalismen
dc.subjectNational and cultural identityen
dc.subjectImages of othernessen
dc.subjectAllegoryen
dc.subjectGrotesqueen
dc.subjectParodyen
dc.subjectHistorical dramaen
dc.subjectDetective dramaen
dc.subject.classificationStraipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)-
dc.subject.otherFilologija / Philology (H004)-
dc.titleEurodrama, arba kur iškeliauja lietuviškųjų dramų konfliktas? = Eurodrama: where has the conflict in the Lithuanian drama gone?lt
dc.title.alternativeEurodrama: where has the conflict in the Lithuanian drama gone?en
dc.typeresearch article-
dc.date.updated2014-06-20T18:50Z-
local.object{"source": {"code": "vdu", "handle": "57449"}, "publisher": {"list": false}, "db": {"clarivate": false, "scopus": false, "list": true}, "issn": ["1392-8600"], "code": "S4", "subject": ["H004"], "url": ["http://www.biblioteka.vpu.lt/zmogusirzodis/PDF/literaturologija/2012/pab39-48.pdf"], "country": "LT", "language": "lt", "area": "H", "original": true, "pages": 10, "sheets": 0.714, "timestamp": "20140620185038.0", "account": {"year": 2012, "late": false}, "na": 1, "nip": 0, "affiliation": [{"contribution": 1, "aip": 1, "rel": "aut", "org": [{"create": true, "contribution": 1, "name": "Vytauto Didžiojo universitetas", "id": "111950396", "level": "0", "type": "uni", "research": "1", "status": "1", "unit": {"name": "Švietimo akademija", "id": "08", "level": "1", "type": "fak", "research": "1", "status": "1"}}], "id": "4FA8D729336E13F4389E55ED1AD07EF0", "lname": "Pabarčienė", "fname": "Reda", "status": "0", "name": "Pabarčienė, Reda"}]}-
local.typeS-
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
crisitem.author.deptŠvietimo akademija-
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications
Show simple item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

34
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

8
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.