Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/96780
Type of publication: research article
Type of publication (PDB): Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Filologija / Philology (H004)
Author(s): Pabarčienė, Reda
Title: Eurodrama, arba kur iškeliauja lietuviškųjų dramų konfliktas? = Eurodrama: where has the conflict in the Lithuanian drama gone?
Other Title: Eurodrama: where has the conflict in the Lithuanian drama gone?
Is part of: Žmogus ir žodis : mokslo darbai. Literatūrologija. , T. 14, nr. 2 (2012)
Extent: P. 39-48
Date: 2012
Keywords: Eurodrama;Euroromanas;Europos integracija;Daugiakultūriškumas;Tautinė ir kultūrinė tapatybė;Užsienio reprezentacijos;Alegorija;Groteskas;Parodija;Istorinė drama;Detektyvinė drama;Eurodrama;Euronovel;European integration;Multiculturalism;National and cultural identity;Images of otherness;Allegory;Grotesque;Parody;Historical drama;Detective drama
Abstract: Straipsnyje kalbama apie dviem prasmėm iš lietuviškųjų dramų „iškeliaujantį“ konfliktą: apie veiksmo vietos iškėlimą iš Lietuvos ir apie draminių prieštarų silpnėjimą veikiant politinei konjunktūrai ir postdraminio teatro stilistikai. Keliamas eurodramos klausimas; konstatuojamos kultūrinėje spaudoje vykusios diskusijos apie euroromaną ribos. Analizuojamos Gintaro Grajausko ir Mariaus Ivaškevičiaus dramos, kurios gali būti traktuojamos kaip skirtingi eurodramos variantai. Grajausko Rezervatas – tai politinė alegorija, „globalizuojanti“ posovietinės Lietuvos patirtį, Brunonas ir barbarai – šiuolaikinė istorinė drama, reiškianti eurooptimizmą kaip šių dienų patriotizmą; Ivaškevičiaus Artimas miestas – populiarioji detektyvinė eurodrama, kurianti subendrintą europietiškumo vaizdinį, Mistras – dramatizuota XIX amžiaus visuotinės literatūros istorija, pateikianti alternatyvią lietuvybę Europos kultūrinės tapatybės kontekste. Eurodramoje arba radikaliai atsisakoma lokalumo (retesnis atvejis), arba, išplėtus geografinę erdvę, plečiamas tautinių herojų ratas, sukuriama lyginimo situacija, leidžianti kritiškai permąstyti tautinius mitus ir stereotipus
The present article discusses the issues of ‘the disappearing conflict‘ in the Lithuanian drama in its two senses: first, moving the scene of action beyond the geographical borderline of Lithuania, and, second, the weakening of the drama-specific contradictions under the influence of both political bias and the stylistic peculiarities of the post-drama theatre. The question of the newly-developing eurodrama is raised in the study; also, the situation of the euronovel that has already received a wide coverage in culture-specific publications is surveyed in terms of its identifiable limitations. The dramas by Gintaras Grajauskas and Marius Ivaškevičius are analysed in the article, and dramas of the two authors are treated as two different variants of eurodrama. The drama Reservation by Grajauskas is a political allegory that portrays the post-soviet experience of Lithuanians in a kind of ‘globalised‘ manner; the drama Brunon and Barbarians by the same author represents a contemporary historical drama, with its clearly expressed eurooptimistic spirit as a way
Internet: http://www.biblioteka.vpu.lt/zmogusirzodis/PDF/literaturologija/2012/pab39-48.pdf
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Švietimo akademija
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml9.93 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

34
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

8
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.